Bjørnar Vidme Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Hei har nettop byttet diesel filter på min MB E300TD 3l 1995. Også fant eg ut at pakkningen var får låg fårhånd til gammle så eg byttet til gammle filtre igjen, men nå vil ikke bilen starte også kommer det ikke noe diesel i verken rørene til filtre eller filtre selv så lurer på hvor man kan kjøpe dieselpumpe (Link?) eller om det kan være noe andre feil. Er også klar over at det kan være luft i motoren Takk for svar😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 16, 2017 Share Posted March 16, 2017 Hei har nettop byttet diesel filter på min MB E300TD 3l 1995. Også fant eg ut at pakkningen var får låg fårhånd til gammle så eg byttet til gammle filtre igjen, men nå vil ikke bilen starte også kommer det ikke noe diesel i verken rørene til filtre eller filtre selv så lurer på hvor man kan kjøpe dieselpumpe (Link?) eller om det kan være noe andre feil. Er også klar over at det kan være luft i motoren Takk for svar😃 Du tenker altså på fødepumpa? Har du prøvd å dra motoren på starteren ganske lenge? Når du åpner dieselsystemet, kommer luft inn. Da kan diesel sige tilbake til tanken, og det tar lang tid for fødepumpa å få den frem igjen. Disse bilene er selvluftende, men det kan fort være nødvendig å holde den et minutt på starteren før det er liv igjen. Startmotoren drar 2200 watt, ca 180A. Et friskt 100 Ah batteri bør kunne levere minst 30Ah med den belastningen, altså skal det være strøm nok til å kinne motoren minst 10 minutter før det er tomt. Ikke sammenhengende, da griller du noe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørnar Vidme Posted March 20, 2017 Author Share Posted March 20, 2017 Takk for svar Klarte og løse probleme med å sette luft trykk på tanken slik at eg fekk dytta dieselen frem til føddepumpa så eg har hatt ingen problem eller fjusking etter det:). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 Takk for svar Klarte og løse probleme med å sette luft trykk på tanken slik at eg fekk dytta dieselen frem til føddepumpa så eg har hatt ingen problem eller fjusking etter det:). Bra det ordnet seg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts