Dagis Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Jeg har en 92" 230 E med m102 Ke-jetronic som er permanent tungstartet når den er kald, og holder nå på å feilsøke. Symptom: Permanent tungstarta når kald-permanent lettstarta når varm. Når kald: Napper jeg ut ECU så starter den etter litt filing, men går bare såvidt. Når jeg så går ut av bilen og kobler inn ECU igjen så ruser den opp og bakker deretter normalt. Når motoren er varm starter den lett med ECU tilkoblet. Har bytta/sjekka: -ovp -drivstoffrele (bytta) -fordelerlokk og rotor så grei ut -nye pluggledninger -plugger så grei ut (nye i høst) -alle sikringer nye -ECU -hører lyden av bensinpumpa når jeg vrir om tenninga Så nå lurer jeg på hva den krabaten til høyre for vacuumslangen gummislangen heter, og hva den gjør? Har noen eventuelt et bilde av kaldstartventilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 hva gjorde du for å sjekke ovp? på min var det feil på selve ovp releet har bilen din temperaturmåler som går til hjernen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dagis Posted February 24, 2017 Author Share Posted February 24, 2017 Jeg bytta ovp ut med et annet som funket i bilen jeg tok det ut av-ingen forskjell. Jeg tror gjerne der er en temperaturmåler som går til hjernen. Noe må jo fortelle hjernen hvorvidt motoren er kald eller ei? Vet du hvor du den måleren/sensoren står? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Den på luftfilterboksen har jeg og på 190´n, og uten å vite det, så regner jeg med det er en temperatursensor til innsuglufta. Hva annet skulle det være? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Vakuumslange? Mener veivhusventilasjonen vel. Den føleren er lufttempføler. Men Stor sjans for at det er feil på vanntempføleren Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 På min M104 har jeg en rund svarplugg med 4kontakt i. den sitter skrudd i termostathuset. det er vannsensoren til min bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Dings. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dagis Posted February 25, 2017 Author Share Posted February 25, 2017 Får handle inn lufttempføler og vanntempføler. Og dings! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dagis Posted March 12, 2017 Author Share Posted March 12, 2017 På min M104 har jeg en rund svarplugg med 4kontakt i. den sitter skrudd i termostathuset. det er vannsensoren til min bil Samme på min m102. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dagis Posted March 12, 2017 Author Share Posted March 12, 2017 Vakuumslange? Mener veivhusventilasjonen vel. Den føleren er lufttempføler. Men Stor sjans for at det er feil på vanntempføleren Sent fra min D5803 via Tapatalk Jeg bytta ut den rustne lufttempføleren, men merket ikke noen forskjell. Bytta deretter vanntempføleren-og bilen starter lettere. Men det kan også skyldes at det er høyere temperaturer ute, og motoren er fremdeles heller tungstartet. Tror jeg prøver nytt bensinfilter, det kan fort være 10-15 år siden det har vært byttet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.