Jump to content

2010 Mercedes C220 cdi: fartsavhengig interiørulyd

Britfi

Recommended Posts

Kjære MB entusiaster,

Nytt medlem med nyervervet C klasse søker råd:

Kjøpte i går en flott Merc, kun kjørt 1250 mil av en eldre herre. Litt å utsette eksteriørt er det nok, men ellers er bilen som ny :D

Men en fryktelig irritrende ting: i hastigheter over 90km/t kommer det en litt utypisk interiørulyd. Virker å komme fra bak handskerom-området. Sjekket ting som viftehastighet, turtallavhengighet, vindusviskere+++

Men virker helt klart være fartsavhengig. For meg, så kan det høres ut som noen ledninger som slår mot noe pga fartsvinden som oppstår i høyere hastigheter. Jeg har sett under, rundt i motorrom, sjekket sladrespeil etc. Finner inget løst.

Noen som har vært borte i noe tilsvarende? Er normalt teknisk oppegående, men liten lyst til og begynne å demontere hele dæshen.

Mvh. Erik

Jo takk for det :D

Første Merc. Tidligere medlemi i Saab Turbo klubben, så gøy med litt forandring.

Burde være mulig å finne ut av dette. På WWW skrives det om tilsvarende lyder og årsaker som spenner fra panserhengsler til "løse" slanger og ledninger som slår mot torpedovegg, samt dørpaneler/innmat. Mercedes i Arvika ser om de kan få den inn på sjekk, men sportlov denne uka så det spørs.

Det jeg nå vet: Bil kald og legger hastighet til ca.90-100: tar et par minutter så kommer raslingen/raklingen. Definitivt ikke fra motor/drivverk. Senker hastighet til rundt 80, og ulyden forsvinner. Så må være vindpress som presser noen flater mot hverandre/friksjons-ulyd.

For bilen er også helt tyst når vi kjørte på snø/islagte veier med mye "riller" og dumper opp mot 90km/t

Ja får vel dele info hvis flere sliter, da jeg ikke har lest om akkurat denne årsaken på andre forum;

Denne modellens understell har flere beskyttelsesplater i plast. Iflg.mekaniker var det en liten glippe, så to plater lå og gnisset mot hverandre når farten økte.

Så han tok ned disse platene og monterte de på nytt. Ferdig  :D Og SÅ deilig med tyst bil.