Britfi Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Kjære MB entusiaster, Nytt medlem med nyervervet C klasse søker råd: Kjøpte i går en flott Merc, kun kjørt 1250 mil av en eldre herre. Litt å utsette eksteriørt er det nok, men ellers er bilen som ny Men en fryktelig irritrende ting: i hastigheter over 90km/t kommer det en litt utypisk interiørulyd. Virker å komme fra bak handskerom-området. Sjekket ting som viftehastighet, turtallavhengighet, vindusviskere+++ Men virker helt klart være fartsavhengig. For meg, så kan det høres ut som noen ledninger som slår mot noe pga fartsvinden som oppstår i høyere hastigheter. Jeg har sett under, rundt i motorrom, sjekket sladrespeil etc. Finner inget løst. Noen som har vært borte i noe tilsvarende? Er normalt teknisk oppegående, men liten lyst til og begynne å demontere hele dæshen. Mvh. Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Britfi Posted February 26, 2017 Author Share Posted February 26, 2017 Ingen? Tenkte jeg skulle svippe innom Mercedes verkstedet i Arvika på vei hjem. Noen som har erfaringer herfra:? Mvh. Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wicky Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Velkommen til forumet! Apropo lyd...dette er ett umulig fenomen... Lyden kan komme fra bakhjulet men forplante seg og komme ut fra hanskerommet.. Anbefaler deg å skru opp lyden på stereoen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Britfi Posted February 27, 2017 Author Share Posted February 27, 2017 Jo takk for det Første Merc. Tidligere medlemi i Saab Turbo klubben, så gøy med litt forandring. Burde være mulig å finne ut av dette. På WWW skrives det om tilsvarende lyder og årsaker som spenner fra panserhengsler til "løse" slanger og ledninger som slår mot torpedovegg, samt dørpaneler/innmat. Mercedes i Arvika ser om de kan få den inn på sjekk, men sportlov denne uka så det spørs. Det jeg nå vet: Bil kald og legger hastighet til ca.90-100: tar et par minutter så kommer raslingen/raklingen. Definitivt ikke fra motor/drivverk. Senker hastighet til rundt 80, og ulyden forsvinner. Så må være vindpress som presser noen flater mot hverandre/friksjons-ulyd. For bilen er også helt tyst når vi kjørte på snø/islagte veier med mye "riller" og dumper opp mot 90km/t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Britfi Posted February 28, 2017 Author Share Posted February 28, 2017 Oppdaterer denne med "avsluttet case" og en stor takk til suverene Biltjenst MB verksted i Arvika som fant feilen på en time feilsøk. Kudos. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wicky Posted February 28, 2017 Share Posted February 28, 2017 Og....? hva var feilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Britfi Posted March 2, 2017 Author Share Posted March 2, 2017 Ja får vel dele info hvis flere sliter, da jeg ikke har lest om akkurat denne årsaken på andre forum; Denne modellens understell har flere beskyttelsesplater i plast. Iflg.mekaniker var det en liten glippe, så to plater lå og gnisset mot hverandre når farten økte. Så han tok ned disse platene og monterte de på nytt. Ferdig Og SÅ deilig med tyst bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts