Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dyser har jeg aldri prøvd meg på, men nå har jeg fått en liten lekkasje ved en av dysene og håper på litt innsikt og hjelp.

Det pippler såvidt litt diesel opp i det lille sporet/hakket på siden av selve dysa(se bildet - bildet fra en annen bil her på forumet)

Bil 124,300tdt,1995

lekkasje_ved_dyse.thumb.jpg.16408d604bb0b97616ac9b8e5ff26342.jpg

Posted

Hehe får komme med ett innspill siden du har brukt bilde mitt da:P (neida, derfor man legger ut slik at andre kna benytte seg av de:) )

Ser du på dysa om det er der det kommer diesel ifra?

Jeg byttet dysespisser og alt så tett og fint ut, kjørte 2-3uker så mistet jeg litt krefter. Da viste det seg at vibrasjon i motoren gjorde at 3/4 dysene skrudde seg litt løs og hadde behov for en etterstramming.

Alltså til meg lak det mellom husene via gjengene hvis du forstår:)

kratT.jpg

Men skal innrømme at jeg har ikke kontrollert etter det ble gjort, men har ikke merket noe mindre krefter :)

Så tipset mitt blir, rengjør godt rundt alle dysene, start opp, gjerne kjør deg en tur, kontroller hvor det kommer fra. Evt vil du se det ved å rengjøre og start opp :)

Posted

takk for svar,

tok bildet fra deg fordi det var fra en fin bil :D

Har fikset problemet, så det var litt falsk alarm.

Det viste seg at retur slangen nedpå dysa var litt morken og det sivet ned til det hakket jeg nevnte på bildet.

Uansett takk for hjelpen og bildet :D