Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en 1985mod 200D jeg lurer på ett par ting på:)

 

1. Drivstoffrørene, noen som vet hvilken dimensjon de er?

Har ikke mulighet og jekk opp å måle selv før etter helga, og skulle kjøpt noen kobberrør og skøytet.

 

2. Nøkkelhullet på fører døren. Har ikke sjangs og få nøkkelen inn så fort det bikker null grader. bikker det 5minus.. så får jeg den ikke i bagasjerom lokket heller. Har ennå ikke hatt problem på passasjerdøra:) Men er litt dumt å måtte gå rundt hele bilen for å prøv å få åpnet den:/

Har prøvd div "høytrykkfett" "vannpenetrerende blablabla" osv.. Kan virke som det er fuktighet i låsene, noen som har erfaring med å blåse i de med trykkluft?

 

Takk:)

 

 

Posted

Ja WD40 har jeg ikke prøvd, noen som har erfaring med lithium spray?

Nei, ikkje WD40, det blir for tjukt, MB har eigen låseolje og som nevnt over her finnst det andre alternativ

Posted

Her er låsesprayen, smører ned til -25°. Litt av poenget er at den er olje- og silikonfri.

Det store låsfirmaet Assa Abloy har en tilsvarende olje- og silikonfri låsolje på sprayflaske, men den tåler ikke kulde særlig godt, jeg tror -10° var grensen. Jeg fant ingen låsfirmaer som ante hva jeg spurte etter!  :x

 

Nye bilnavn, og inne i en gammel framdør

 

NB. Frakt utgjør størstedelen av prisen hvis du ikke kan aliere deg med noen i Sverige, og få den sendt som intern EU-post til et svensk postkontor. Evt. gå sammen med flere andre og kjøp et antall bokser hvis du må bestille den til norsk adresse.

 

Med vennlig hilsen, Olaf

 

PS: Den norske importøren var ikke interessert i å ta den inn... DS

Posted

Nye bilnavn, og inne i en gammel framdør

Der er sorten, ja :) Ble noe dyr frakt fra Tyskland men pytt, det virker jo. Vi har ytterdøra mot sør/vest med det regnet som kan komme fra den kanten og vi var tidligere plaget med at det kom vann i låsen og så frøs det ved mange minusgrader. Etter a jeg ga låsen en dusj av dette i fjor har låsen vært fin.
Posted

Hvilken link er det som ikke virker? Vanlig låsolje stivner i kulde som all annen olje, sett litt i fryseren så ser du hva som skjer. Det samme med silikonolje som f.eks vanlig WD-40. jeg har sett en amerikansk låsolje med teflon som angivelig skal holde ned til -40°C, men den skulle fornyes hver 6. måned og etter hver bilvask, så jeg vet ikke om det er noe særlig brukbart.

 

Funker denne linken?

 

WD-40 Specialist Schließzylinderspray, 100 ml, 49462

 

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Høres ut som om låsen er montert feil, 124 har drenering fra låsen den er bare i bunn, når noen setter i låsen opp ned (jada det går) så fyller den seg med vann fremfor å la det renne ut.

Det skal ikke brukes noen oljer i låsen, det skal bruke Mercedes-Benz låsfett, dette er et utrolig bra fett som holder låsene myke og fine.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...