Thomas Madsen Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 Skal vistnok være sensorer foran og bak på bilen min, men kan ikke si jeg har merket att de bak har slått ut noen gang.... Foran så er det nok med att en står litt tett innpå bilen, men ikke bak.. Hva koster evnt nye, kan ALLE bak være gått ?? Eller kan det være noe annet ??? Hjelp.......
TEH Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 De virker kun når bilen står i revers! Er en eller flere gått funker ikke PTS i det hele tatt.
Thomas Madsen Posted January 19, 2007 Author Posted January 19, 2007 Noen ide om hvordan jeg sjekker om de virker eller ikke ??? Blir litt for dumt å kjøpe 1 og bytte ut 1 og 1 i håp om å finne 1 som ikke virker, når det kan være 2....
TEH Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 Setter den i revers og får noen til å gå inntil de bak. Virker det ikke i det hele tatt tviler jeg på at det er sensorene, da er det noe annet mer alvorlig vil jeg tro. Eneste måte er å dra til BOS el.lign å få lest av feilkoder. Feilsøking og bytte av en sensor kostet meg 2165,-
Thomas Madsen Posted January 20, 2007 Author Posted January 20, 2007 Har du noe lys i "displayet" bak da? Om du har originalt h.feste, og kroken står i, er det ikke sikkert at den funker bak. Er bare 2 "lysindikatorer" 1 på hver side av rattet... De lyser når bilen går under 10km elns, samt når jeg rygger.... Skal få sjekket med att noen går intill bak, og jeg har ikke hengefeste på bilen
TEH Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 Har du ingen lysindikatorer som sitter i taket bak? De du har foran er kun til sensorene foran. Følger det ikke med instruksjonsbok?
Thomas Madsen Posted January 20, 2007 Author Posted January 20, 2007 Joa, men jeg snakker jo ikke ett kløyva ord tysk.. Bilen er kjøpt i norge, hentet i tyskland... Og alt er på tysk... Hvor bak skulle de sitte da ?? husk att det er stasjonsvogn da, så bak blir lissom VELDIG langt bak ....
TEH Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 Den sitter i taket slik at du får øye på den i speilet. Skal ikke være vanskelig å se!
Thomas Madsen Posted January 20, 2007 Author Posted January 20, 2007 Den sitter i taket slik at du får øye på den i speilet. Skal ikke være vanskelig å se! Sitter den da ved bakluka eller lenger foran ?? f.eks ved rollo elns ? Får ta meg en skikkelig titt på bilen en dag skjønner jeg.... Forbanna gps/veisystemet har kun kart over tyskland også... Får vel skaffe med COMAND etter hvert..
TEH Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 Hos meg sitter den her: Altså rett over bakseteryggen
Thomas Madsen Posted January 20, 2007 Author Posted January 20, 2007 Fant den nå ja, var ute og cruiset en tur i vinterværet, snadder med 4MATIC gitt.. parktronic fungerer fint som F både foran og bak ja... Og ja, den sitter ved coupelyset over baksete... Så på S210 sittern coupelys for baksete, samt display for parktronic.. Takker for all hjelp ..
Alexander Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 Med det været som er i Sørum akkurat nå så ønsker jeg meg 4-matic også. Det kom 5 cm med snø mens kjerringa var på butikken.
Thomas Madsen Posted January 20, 2007 Author Posted January 20, 2007 Med det været som er i Sørum akkurat nå så ønsker jeg meg 4-matic også. Det kom 5 cm med snø mens kjerringa var på butikken. Vi dro ut i 12 tiden uten snø, og dro hjem igjen i ca 20cm Og det laver ned fortsatt, så joa... var fint med 4Matic, virkelig få testet det ... Dama var ikke like sikker men..... må jo ha litt "fart" rundt svingen som jeg sa for å teste detta.... Men bilen er veldig god å kjøre, virker bra så langt.. gudskjelov var det bare jeg som ikke så hvor jeg skulle se for å sjekke parktronic'n bak hehehe... Har tatt 2 bilder innvendig idag, skal få lagt dem ut i løpet av dagen.... Utvendig full av snø er kanskje ikke like viktig enda...
Stjerneglis Posted January 21, 2007 Posted January 21, 2007 Kan bekrefte at S211 med ASR og piggfire vinterdekk i 225/55X16 fungerer helt topp i nysnø og dårlig brøytede veier! Har sittet fast én gang i snøføyka de siste dagene, men det var fordi jeg ville teste i hvor dyp snø jeg kunne kjøre. Da hadde jeg snø helt opp til døråpningen he he! Savner ikke ASD lenger!
Thomas Madsen Posted January 21, 2007 Author Posted January 21, 2007 Kan bekrefte at S211 med ASR og piggfire vinterdekk i 235/55X16 fungerer helt topp i nysnø og dårlig brøytede veier! Har sittet fast én gang i snøføyka de siste dagene, men det var fordi jeg ville teste i hvor dyp snø jeg kunne kjøre. Da hadde jeg snø helt opp til døråpningen he he! Savner ikke ASD lenger! Høres bra ut, har selv 215 med pigg riktignok, og kjørte vel ca 25mil i dag inn i dypeste østfold... ikke all verden med brøyting alle veier der heller og det var for å si det mildt, skikkelig snadder med 4matic Har enda ikke klart å sette meg fast... Ikke prøvd så hard heller enda men..
TEH Posted January 22, 2007 Posted January 22, 2007 Back to topic: Tåler disse faens sensorene ikke kulde i det hele tatt. Fikk reparert systemet mitt og det var en glede helt til snøværet i helga. Da slo den seg helt vrang og hylte og lyste i hytt og pine. Fikke den vasket i dag meg varm høyttrykk og svampa og tørket over med pusseskinn. Startet opp og alt var vel. To km senere og alt var kaos igjen. Blir ikke litt forbanna heller da
Thomas Madsen Posted January 22, 2007 Author Posted January 22, 2007 Back to topic: Tåler disse faens sensorene ikke kulde i det hele tatt. Fikk reparert systemet mitt og det var en glede helt til snøværet i helga. Da slo den seg helt vrang og hylte og lyste i hytt og pine. Fikke den vasket i dag meg varm høyttrykk og svampa og tørket over med pusseskinn. Startet opp og alt var vel. To km senere og alt var kaos igjen. Blir ikke litt forbanna heller da Jeg har ikke hatt noe problemer med dem i kulde enda,... vel -10 ca... men de må være helt rene, ikke noe is eller smuss... da piper og uler dem... Og de bak er jo nesten bare å glemme, ihvertfall på S21x utgaven... Der fyller det seg jo opp med snø og annen drit så fort man kjører på veien
Stjerneglis Posted January 23, 2007 Posted January 23, 2007 Kan det være pga at sensorene bak på S211 er montert helt nederst på fangeren? Det er helt åpent baki der, og snø, skitt og søle kommer lett til...
TEH Posted January 23, 2007 Posted January 23, 2007 Tok bilen på jobb i dag og tok den med inn på lageret. Der fikk den stå å tine i hele dag. (+30 grader) Det lå nesten en kubikk med snø oppunder fangeren bak Når jeg fikk vekk det, og fikk vekk skiltramma til skiltet foran, virker den som den skal. Men jeg vet ikke om jeg tør å juble enda Murphy's law har hvert brutal mot meg i det siste Det beste hadde vært om jeg ikke hadde hatt parktronic. Har ikke bruk for det i det hele tatt, men så hater jeg at ting ikke virker. Mister nærmest nattesøvnen...
Geggi Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 På min S211 er det ikke problemer bortsett fra når isen/snøen pakker seg utpå sensorene. Går bare ut og tar det bort i de få tilfellene det har skjedd og det var det. Bilen min har vært helt for jæ....skitten både foran og bak uten at det har vært problemer.... (bank-i-bordet)
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now