Jump to content

Reiserute til Mercedes-Benz Museum Stuttgart

C200T 4M

Recommended Posts

Har planer om en tur i Mai til Mercedes-Benz Museum Stuttgart, og ønsker råd om reiserute for å se noe annet enn bare Autobahn. Eg hentet min nye C200T 4Matic i Sindelfingen oktober -15,men tok Autobahn hele veien, så det var ikke noe å se.

Tenker ca 3 overnattinger ned og samme hjem.

Gode anbefalinger på overnatting der hund er lovlig å ha med på rommet?

Flott tur det da, men jeg tror jeg ville holdt meg på Autobahn og heller besøkt steder.

Veldig effektivt å kjøre på Autobahn, og så heller kjøre innom steder. Skal man på biltur er det jo noen obligatoriske steder, selv ville jeg nok valgt sørover på østsiden og nordover på vestsiden, Dermed ville jeg fått en veldig rask tur til Berlin, for å bruke en dag eller noe i hovedstaden, en vakker by med mange grønne lunger. Så ville jeg besøkt Leipzig og tatt rolige småveier nedover et stykke før jeg brakk av og inn på Autobahn igjen mot München, kanskje et besøk i Dingolfingen der BMW M modeller skapes, før jeg ville vurdert Teknisk museum i München, har man tid er det jo fint å kjøre en tur opp i fjellene sør for München i rettning Østerrike.

Turen fra München til Stuttgart ville jeg kjørt Autobahn og kommet meg raskt til Stuttgart, og jeg ville valgt småbyene rundt som for eksempel Fellbach med Classic Center, eller Waiblingen med Lorinser sportservice eller enda bedre Böblingen og Motorworld med V8 hotell for overnatting før jeg brukte en hel dag på museet. Nordover igjen ville jeg jo tenkt på Frankfürth Am Mainz, Europas Manhatten ofte kalt "mainhatten" med skyskrapere og et blomstrende økonomilandskap. Så ville det for meg vært naturlig med stopp på Nordschleife med ringen som et eget sehenswurdigkeit før jeg tok turen innom Bottrop for besøk hos Brabus. Deretter er turen kort til Kiel for fergen hjem. Eller en tur via Danmark og et besøk hos Kleemann videre oppover Sverige og Koeningsegg før Ullared og deretter ankomst gamlelandet....

• 2 weeks later...

Enig med Simen at jeg hadde dratt innom  Berlin, flott by og mange steder som er billig å overnatte.

og enig at Autobahn er der du kjører for å rekke frem, det er lange avstander i Tyskland.

Hvis  du har med deg kone og barn, vil jeg anbefale: Metzingen som ligger ca 35 km syd  for Stuttgart

Her finner du outlets fra de fleste designer merker inkl Hugo Boss som har både hovedkontor og en stor outlet.

En dag i Europapark som ligger ca 170 km syd vest for Stuttgart, en av Europas største fornøyelsesparker.

her kan du overnatte i parken ellers kan jeg anbefale Gengenbach som er en liten koselig dorf i nærheten

Ikke glem Baden-Baden som er Tysklands svar på Monaco. den er også kjørbar avstand til feks Stuttgart og Europapark.

i Stuttgart hadde jeg også prioritert Porsche museeum som ligger på Porsche plats 1  og der ligger ogsp hovedkontoret til Porsche.

Er du ute etter fornøyelsesparker, ligger Legoland Deutschland Günzeburg omtrent midt mellom Stuttgart og Munchen.

Et stopp i Herzogenaurach som ligger 190 km nord for Munchen ; her finner du hovedkontor og storefabrikkutsalg for Puma og Adidas.

Andre byer som er bra å besøke:

Düsseldorf Altestadt

Köln , her kan du smake Kölsh som er spesiløls som kun får i Köln

her ligger også den meget kjente Kölnerdomen.

På vei hjem hadde jeg stoppet i Hamburg, Denne byen er kanskje en av de mest undervurderte byer i Tyskland blant Nordmenn.

Denne byen har mer å by på en Reeperbahn som faktisk er byens forlystelsestrøk der de fleste klubber og barer ligger.

Den gaten du ikke bør ta med kona er: Herberstrasse som ligger i en sidegate til Reeperbahn.

Hamburg har en av de største dyreparker  i Europa og et tivoli som bygges opp og ned 4 gange per år.

mange koselige steder å gå ut og spise og ta en tysk øl i denne byen.

Snobbete handlestrøk er det nok av i Hamburg også.

På vei hjem kjører du fra Hamburg til Puttgarden og og over til Rødby havn og der kjører du via Købehavn og over til Sverige via Øresundbroen

• 2 weeks later...

Kjører du via Berlin er KaDeWe obligatorisk

forøvrig:

Kurfürstendam fin handlegate like ved KaDeWe.

Potzdamer Platz

Hamburg:

Europapassage stort kjøpesenter, her kan du parkere og gå litt rundt i området

HanseVirtel kjøpesenter

Gänsermarkt passage snobbet handlegate .

JungFernstieg

Reeperbahn mange kule butikker langs denne gaten også

Hauptbanhof Hovedjernbanestasjonen her ligger også endel kjøpesenter

Düsseldorf:

Her ligger Köningsallé og Köningstrasse

snobbet handlegater

Stuttgart har mange kjøpsenter i ormrådet, men her hadde jeg valgt en tur til Metzingen som er et mekka for Outlets

Ellers ligger det mange handelsparker langs veiene som er tydelig skiltet, her ligger ofte MediaMarkt eller Saturn som er Tyskland svar på Elkjøp og Lefdal (samme eiere på begge butikkkjedene (MediaMarkt og Saturn har samme eier)