grandern Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 W203 - 2003 modell. C180 kompressor. Ledningsnettet i motorrom har vært fullt av olje, da det lakk gjennom sensor til kamaksel. Alle kontakter skal (etter hva de sier på verksted) være fri for olje, lambdasonder (begge) er byttet. Satt på oljestopper så det ikke kommer mere olje inn i ledningsnettet. Jeg får fortsatt feilkoder på lambdasonde og at motor går på for feit blanding. Etter å ha byttet lambdasonder og rengjort alle kontakter i ledningsnett i motorrom, kan jeg ikke skjønne hvorfor disse feilkodene fortsatt kommer opp. Kan det ha kommet olje i ECU? Noen som har erfaring med dette? Jeg har ikke turt å åpne ECU for å sjekke. Snakket med et firma i Oslo som kan lage en kopi av min ECU for 6 lapper, og da sette denne inn igjen i motor, men bortkasta penger om dette ikke er problemet. Ellers går bilen veldig fint, men synes den bruker litt mye drivstoff. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Malerbakken Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Det kan meget vel ha kommet olje i ECU, i følge teknikker jeg kjenner har de oppdaget olje i baklykta en gang, på en bil!! Men om alle kontakter er renset ta ut ECU, sett den opp ned og se om det kommer noe ut. Som oftest kan det renses, i noen fall må den byttes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandern Posted March 7, 2017 Author Share Posted March 7, 2017 Kan det være Olje i ECU og kun gi utslag på lambdasonder? Jeg får ingen annen feilkode, og bilen går bra, utenom at den bruker mye drivstoff fordi lambdasondene på et hvis ikke fungerer. Kan det være feil i ledningsnettet, og at det er verdt å bytte dette, eller bør jeg bytte ECU? Ledningsnettet er renset og alle kontakter skal nå være fri for olje, allikevel begynner motorlampa å lyse og jeg aner ikke om det er ledningsnett eller ECU. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Malerbakken Posted March 10, 2017 Share Posted March 10, 2017 Ja, det kan det være, ellers ville jeg ikke foreslått det. Men om motorlampen lyser så er nok lambdaen defekt igjen det kan ha kommet spor av olje inn i den nye sensoren.... Olje bør renses, for lambdaen overopphetes når oljen i sensoren tar fyr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandern Posted March 11, 2017 Author Share Posted March 11, 2017 Takk for råd. Skal gå over lednignsnettet en gang til og se at det fortsatt ikke er olje i lambdasonde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.