Jump to content

W203 - kan det være olje i ECU?


grandern

Recommended Posts

W203 - 2003 modell. C180 kompressor.

 

Ledningsnettet i motorrom har vært fullt av olje, da det lakk gjennom sensor til kamaksel. Alle kontakter skal (etter hva de sier på verksted) være fri for olje, lambdasonder (begge) er byttet. Satt på oljestopper så det ikke kommer mere olje inn i ledningsnettet.

 

Jeg får fortsatt feilkoder på lambdasonde og at motor går på for feit blanding. Etter å ha byttet lambdasonder og rengjort alle kontakter i ledningsnett i motorrom, kan jeg ikke skjønne hvorfor disse feilkodene fortsatt kommer opp. Kan det ha kommet olje i ECU? Noen som har erfaring med dette?

 

Jeg har ikke turt å åpne ECU for å sjekke. Snakket med et firma i Oslo som kan lage en kopi av min ECU for 6 lapper, og da sette denne inn igjen i motor, men bortkasta penger om dette ikke er problemet. Ellers går bilen veldig fint, men synes den bruker litt mye drivstoff.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kan det være Olje i ECU og kun gi utslag på lambdasonder? Jeg får ingen annen feilkode, og bilen går bra, utenom at den bruker mye drivstoff fordi lambdasondene på et hvis ikke fungerer. Kan det være feil i ledningsnettet, og at det er verdt å bytte dette, eller bør jeg bytte ECU? Ledningsnettet er renset og alle kontakter skal nå være fri for olje, allikevel begynner motorlampa å lyse og jeg aner ikke om det er ledningsnett eller ECU.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...