Jump to content

Recommended Posts

Posted

Etter flere forsinkelser har jeg valgt å kansellere E43 som ble bestilt i september - http://www.mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=74931.0

Heldigvis blir det noe annet å glede seg til, mindre bil, men større motor  8)

Etter litt om og men fikk jeg tak i en produksjonsplass i starten av juni, M177 motoren var egentlig utsolgt for resten av året (!) - mulig AMG må ansette flere motorbyggere..?  :lol:

Håper produksjon går etter planen og at jeg kan hente bilen på fabrikken i juni/juli.

Dette blir vel forumets andre W205 C63..?

Bilens oppsett inneholder blant annet;

C63S - 510hk / 700nm

Polar hvit

Sort/red pepper nappaskinn

Head-up display

Burmester stereo

Panorama glasstak

ILS lys

360 kamera

Kjøreassistentpakke

Comand

Karbon eksteriør I

Karbon eksteriør II

Karbon midtkonsoll

IWC analog klokke

Elektrisk bakluke

Keyless start

Memory pakke

Speilpakke

AMG performance eksos

Har også bestilt bilen med oppheving av fartssperre og AMG kjørekurs.

• Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Helt konge og grattis! Fikk med det meste av utstyr ser jeg:)

Ble det sedan eller stv?

Jeg har selenite grå, veldig fornøyd med den.. Men rå den blå fargen også..

Uansett er det bare å glede seg til mye moro!!

Posted

Takk :-)

Det ble sedan, jeg har hatt 205 stv. + at vi er ferdig med barnevogner osv. Sedan står høyere i kurs hos meg også :-)

Gleder meg veldig, det blir jo en ganske annerledes bil enn E43, mindre fornuftig uten 4matic og kanskje overkant mye krefter på bakhjula - men det er vel det som gjør C63 til en vinner? ;-)

Hadde jeg vært enda litt mer tålmodig så burde man kanskje vurdert facelift som kommer neste år, men hvem vet, avgiftene kan jo plutselig rase opp neste år - ny AMG har jo aldri vært så "gunstig" å kjøpe ny i Norge som nå! Kan ikke alltid vente på det nyeste heller...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted

Nei, som jeg skrev lenger opp, har hatt C stasjonsvogn (S205) + at jeg synes sedan og coupe er tøffere/mer attraktivt i 63. Det er jo en smakssak selvfølgelig. Coupe er ikke aktuelt pga 2 barn... ☺

Posted

Veldig usikker og frem og tilbake på farge... Hva mener dere? Det som er sikkert er at den ikke blir svart, fin farge, men krever konstant ren bil for å holde seg pen + at jeg har hatt en S205 i sort.

Posted

Såg absolutt barsk ut i Selentingrå, men har virkelig vårte forelska i Brilliantblå 205, uansett karroseriform, Mercedes har også skjønt at dette karroseriet kler denne fargen og bruker det aktivt i markedsføring. For min del hadde det stått mellom desse 2 fargane, og hadde mest sannsynlig gått for blå..  :)

Posted

Takk, S-MO! Enig, brilliantblå er både tøff og lekker! Eneste ulempe med den fargen er at overflateriper osv. synes veldig godt, der er hvit veldig praktisk... Ikke lett...

Posted

Min mening er å bare kjøpe den fargen DU og din bedre halvdel vil. Å spørre her på forumet gir deg bare for mange tanker og valg... jeg hadde kjøpt den i knall rød eller blå med sorte detaljer. Men det er meg :P

Xpel koster for 20-30k ferdig på bil... nødvendig?ja absolutt... Verdt det når en hellakkering koster like mye? njeeh...

Posted

Min mening er å bare kjøpe den fargen DU og din bedre halvdel vil. Å spørre her på forumet gir deg bare for mange tanker og valg... jeg hadde kjøpt den i knall rød eller blå med sorte detaljer. Men det er meg :P

Xpel koster for 20-30k ferdig på bil... nødvendig?ja absolutt... Verdt det når en hellakkering koster like mye? njeeh...

Aner faktisk ikke hvilken farge jeg vil ha, jeg pleier å være ganske sikker når jeg kjøper ny bil, men ikke denne gangen... Man får ikke bestilt C63 i rød lenger, ellers kler den det også :-)

Posted

Du klarer ikke en hellakkering for 20-30 lapper som er verdig en C63!

Du klarer å fjerne mange riper for 30lapper. Og husk...en C63 lakkering er nok gjort på samme måte som en C180...

Posted

Ser veldig bra ut :)

Har du vurdert nattpakke?

Syns det står godt i stil med karbondetaljene!

:-)

Nattpakke er tøft på hvit bil, men jeg vil ikke ha sorte enderør - jeg synes den er tøffere når de er blanke. Sorte enderør blir ikke like synlig pga svart diffuser...

Får heller ikke elektrisk gardin bak med nattpakke...

Posted

Vil anbefale 589 Jupiterrød. Utrolig fin farge på 205, men den koster ca 35000kr da den egentlig ikke er på W205. Da får du en av veldig få 205 i verden med knallrød farge. I Norge (muligens verden) er det kun to stykker 205 med denne fargen per dags dato, begge hos Elverum Sport Bilsalg (Kan sende bilde av bilen hvis det er ønskelig). Innvendig ville jeg selv gått for Ash Wood eller Carbon, og svarte std seter ( Hvertfall hvis bilen er rød eller en annen sterk farge utvendig) . Uansett hva du går for får du hvertfall en råkul bil! :D