larsianer Posted February 19, 2017 Posted February 19, 2017 Kan noen fortelle meg hvordan funksjon som starter i luft kompressoren, etter nøyaktig 10mins, etter at jeg har mista lufta(den siger ned)stop car to low? Er det relet,eller er det en komponent i kompressoren! Er snakk om en w211 220cdi 2008mod. Har star, er det noe jeg kan sjekke dær? Quote
Simen Malerbakken Posted February 20, 2017 Posted February 20, 2017 Sjekk overtrykksventilen, den som slipper ut luft når bilen er for høy. Tipper den henger litt og er treg, den sitter i kompressoren og slipper luft ut av systemet, om den er litt treg så slipper den ut formye før den klarer å stenge igjen, sjekkes med aktiveringer manuelt. Quote
larsianer Posted February 20, 2017 Author Posted February 20, 2017 Da burde jeg vel kanskje gjøre ren pumpa/kompressoren, og den overtrykksventilen Når du skriver at den sjekkes ved aktiveringer manuelt, hva mener du med det, kan det ikke sjekkes med star? Når jeg kobler ut kompressoren, vil lufta gå ut av fjærene/demperene? Takk for tips!! Quote
Lillegutt Posted February 20, 2017 Posted February 20, 2017 Koble fra kontakten til ventilen og bruk et vanlig 9 volt batteri som du kobler til med testkabler eller lignende. Da får du aktivert den manuelt. Min pumpe var temmelig fuktig innvendig, men ellers helt grei. Jeg tørket den opp og skiftet silica gel, så var den god som ny. Ofte så er det samlet opp endel fuktighet inne i kompressoren over tid, som det kan være fornuftig å få fjernet. Jeg regner med at det er en nivåsensor som trigger selve fyllingen. Er det 10 minutter etter at bilen din er helt nede den trigger fylling igjen? Er det med motor igang? Virker rart om det skal være noen forsinkelse eller timer involvert. Hvis du kobler fra kompressoren så burde ventilblokka holde igjen trykket i kretsen frem til demperne, men jeg er usikker på om det er ventilblokka eller ventilen i kompressoren som egentlig har den jobben. Dersom ventilblokka lekker noe, så vil du miste lufta i hele systemet når du kobler fra kompressoren. Min S212 med luftfjæring kun bak, starter kompressoren kun med motoren igang, når bilen er for lav. Min også mister trykket etter noen timer, så jeg er igang med feilsøking på dette akkurat nå. Jeg mistenker at det er ventilblokka som kan være synderen, men har foreløpig ikke verifisert dette enda, da jeg ikke har klart å fange noe lekkasje-returluft som tilsvarer mengden som forsvinner fra demperne. JHH Quote
larsianer Posted February 20, 2017 Author Posted February 20, 2017 Oki, takk for svar, skal demontere den i morgen, og tørke åmgjøre rent, ang når den siger ned, så skjer det plutselig, men jeg kjører, den ligger nede i nøyaktig 10mins, så reiser den seg, enten motorn er i gang eller ikke. Tok noen tester med star i dag, og da fikk jeg opp at det kan være ventilen, kompressoren, eller relet Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.