Jump to content

Vurderer 2013/2014 E klasse stv

Øijo

Recommended Posts

Ser etter en bil i ca 500 tusen klassen, gjerne mindre. Må bli facelift utgaven. Har sett på en del E250 4matic hvor alle ligger mellom 60 og 80.000km. Noen med airmatic (som blir for meg en stor bekymring for meg når garanti går ut). Men lurer på om jeg skal være litt mer fornuftig og heller kjøpe en litt rimeligere E220. Bor på Vestlandet og har ikke hytte på fjellet. Hadde en 2005 E320cdi tidligere som overbeviste på glatten selv uten noe 4x4.

Noen som vil hjelpe meg i en eller annen retning, er 250 så mye kjekkere enn 220? Og vil jeg rive ut det lille håret jeg har igjen hvis jeg ikke velger 4x4?

Skal du ha bilen lenge? Hvis ja, så er ikke 4x4 noe å gå for hvis du ikke trenger det.

Kjøp da heller en 220/250 som er velutstyrt.

Søk på YouTube etter 220cdi vs 250 cdi. I praksis tror jeg det er lite merkbar forskjell, da det er samme motoren, samme Nm, bare mindre hestekrefter.

Ærlig talt ikke tenkt nøye på det med hvor lenge den blir hos meg. Om jeg er fornøyd blir det jo kanskje noe mer enn de 2-3 årene jeg ser for meg nå. Er det noen grunn til at man ikke bør sitte for lenge på biler med 4matic? Eller legger jeg mer i det svaret enn du mente :)? Hvordan er holdbarhet på airmatic?

2-3 år er ikke noe problem. Airmatic og 4Matic skal fint holde i mange år, men verdt å huske på at dette er meget dyrt å få reparert senere. Men hvis man kjøper en bil som er gått 150.000km, så er vel dette mye mere risikabelt da man ikke kan være sikker på hvordan bilen har vært behandlet.

Så 70-80.000 km skal ikke få nervene i høyspenn? Snakk om biler med 1-2 år og/eller 20-30.000 km garanti igjen. Tipper jeg vil eie dem i ca 50.000km. Men som nevnt i første post er jeg usikker på om jeg skal "safe" med en 220. Dette med valg er vanskelig gitt..😄

Personlig trenger jeg ikke 4Matic så ville aldri kjøpt bruktbil med dette utstyret, og dermed betale ekstra for en bortkastet funksjon.

Luftfjæring - hvis bilen du finner har dette, så mener jeg at den fint holder til 150.000km, men kanskje klokere hjerner på forumet kan komme med bedre svar her.

Jeg hadde tatt en 220 eller en 250 cdi, som er så velutstyrt som mulig.

Kjøreassistent pakke, ryggekamera eller 360 kamera, AMG styling, mørke ruter, og Harman Kardon. Kanskje hengerfeste hvis du må ha det.