Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, nå som dab'en kommer for full maskin til landet så lurte jeg på om det er noen som vet om noen spillere til w211 (som passer inn i midtkonsollen) med dab+, bluetooth, navigasjon og hele pakken? Evt. noen som har erfaring med å sette dab adaptere som kommuniserer med comand og bilen forøvrig?  8) 8) 8)

• 2 weeks later...
Posted

Hei.

Ja jeg er fornøyd med den. Det som kunne vært bedre : Bruker kanskje 10-15 sekund på morgenen til å komme i gang, men slik er jo Iphone min, og er greit liksom. DAB antennen kunne hatt "normal" inngang på spilleren, vært mange flere alternativer til antenner da. Nå er det USB inngang som brukes.

Jeg hadde MOST signaler i min bil. Så jeg bestilte ekstra kabelen som de sier du trenger hvis du har Harman Kardon anlegg, da var det plugg and play. Ryggekamera trengte jeg kun å strekke signal fram siden den henter start signal via can bus. Og kameraet starter med engang bilen settes i revers, og da også før selve spilleren er startet. så på morgenen om du må rygge ut, så er kameraet på kjapt som fy. Kan styre det meste fra rattet. Svare og avslutte samtaler. Skifte sanger på radio og BT. Når jeg bruker DAB, sier displayet at radio er OFF, så der er ikke annen styring en volum. Har lastet ned noen radio apper som jeg styrer via mobildata, fungerer kjempe og bra lyd. Lyden kan jeg ikke svare på da jeg synes det spiller like bra som org.

Posted

Hei

Koblet du denne utenom den originale forsterkeren som er i bilen og bruker den innebygde som er i spilleren?

ser de har en optisk overgang men har litt vanskelig å skjønne med 2 inganger kan styre fremre og bakre høytalersett.

• 2 weeks later...
Posted

Skaffet en Android spiller fra Kina gjennom Ebay til 3000,- ca, med full iGO navigasjon på minnekort, men måtte også skaffe en optisk omformer i tillegg. Det virker bra det, ble faktisk litt bedre lyd siden man har en Equalizer på spilleren. Man kommer ikke helt unna original filteret i forsterkeren, men bedre ble det.

Omformeren sender 2 kanaler inn i front og bak kanalene, så fadingen virker ikke. Men er lyd i alle høyttalerne. Har ikke prøvd med orginal subben siden jeg har en egen sub forsterker.

Eneste jeg ikke fikk til er rattkontrollene, siden man visstnok må finne en tilkobling under gulvet. Eller så mener jeg å ha sett en optisk omformer med can bus overføring i tillegg.

• 2 weeks later...