Vaajaren Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Spesielt ved litt harde pådrag, så hender det nå ganske ofte at bilen begynner å nappe. Tenk deg at du tramper og slipper gassen i veldig hurtig takt, slik kjennes det ut. Om man letter på gassen og gir gradvis på så går det over. Idag tråkket jeg gassen i dørken og plutselig døde den omtrent. Stoppet og startet igjen og alt som normalt. Posten har klart å rotet vekk harddisken til Star systemet mitt så har det ikke for hånden for øyeblikket. Men har dere noen tanker om kan være feil? Kokset egr ventil /innsug? Eller noe annet jeg kan begynne med? Luftfilterene er bare et halvt år gamle så de er utelukket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Will Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Måtte bytte turbo på min tidligere 280 CDI når den hadde slike symptomer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaajaren Posted February 18, 2017 Author Share Posted February 18, 2017 Måtte bytte turbo på min tidligere 280 CDI når den hadde slike symptomer. Hvor langt var din gått? Denne har ikke gått mer enn 140 000 km! Synes det er kokko tidlig for turbobytte, spesielt med tanke på at den aldri har vært plaget med tunge slep, dårlige kjøremønster etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Will Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Er ikke helt sikker. Mener den var gått rundt 150000 km når symptomene dukket opp... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slippern Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Hadde det på min, feilkode på gass-spjeldet.. http://postmyimage.com/img2/652_Whats_this.jpg Men kan jo selvfølgelig være mye annet også som gjør det.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doimiss Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Har sånn av å til når bilen er iskald. Er det samme med deg, eller har du det hele tiden? Har riktig nok en 07 280cdi. Høres for sykt ut at det skulle være turbo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slippern Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Har nå hatt stor overhaling av maskinen.. Turbo ble byttet, innsug, spjeld, intercooler slanger har blitt vasket og dullet med.. Så mine problemer har forsvunnet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doimiss Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Høres ut som det blir dyrt for mæ Hva endte prislappen på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaajaren Posted March 13, 2017 Author Share Posted March 13, 2017 Usikker på om jeg har hatt den når den er kald... Prøver i prinsipp å aldri kommer over 2000 omdr når den er kald, har angst for kalde motorer og turtall eller belastning.[/img] Jeg har holdt på å montert webasto nå i forrige uke og da hadde jeg av luftfilterkassen på venstre side. Måtte starte opp og flytte bilen litt to ganger mens jeg holdt på og glemte at jeg hadde koblet fra en sensor på det filteret, som resulterte i motorlampe Og siden jeg ikke har fått orden på diagnoseutstyret mitt måtte jeg innom BOS (like greit siden der lå feil på webasto grunnet mange startforsøk, mye luft før det kom diesel) Men! Når jeg holdt på så fant jeg en sensor/slange på innsuget som var falt ut! Det er vel dette som er den mye omtalt "oljedampen"/lukket veivhuslufting? Kan godt hende det er tilfeldig, men når jeg fikk dytta denne på plass og i tillegg sletta feilkodene så har den oppført seg skikkelig. Dog er det ikke en uke siden enda, så det er nok litt tidlig å friskmelde den helt. Har du gamle luftfilter? Luftfilterene på denne motoren tåler ikke stort mer enn 8-10 000 km og + - 1 år er mine erfaringer, og dette er den andre bilen med slik motor jeg har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slippern Posted March 14, 2017 Share Posted March 14, 2017 Er mange som montere oil catch can på den slangen som løsnet, da samler man opp oljen i beholderen, i stedet for at all oljen dras videre igjennom innsugene etc.. Vurderer denne sterkt etter at jeg så hvordan mine innsug var! Stemmer at luftfiltrene må byttes ofte på disse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doimiss Posted March 14, 2017 Share Posted March 14, 2017 Takk for infoen! E min første ML så e ikke helt inne på de her enda. Luftfilteran kan godt være gammel ja E det nåkk til at den skulle oppføre sæ sånn av å til? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaajaren Posted March 16, 2017 Author Share Posted March 16, 2017 Var borti det på på taxien (w211), også er det et billig og greit sted å begynne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doimiss Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 Har bestilt nye luftfilter! så er det bare å håpe at det e så enkelt som det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaajaren Posted March 23, 2017 Author Share Posted March 23, 2017 Flott, la oss gjøre hvordan det går! Sent fra min SM-N910F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.