Raski Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 Har en S211 06 mod (preface) som jeg har koblet opp ekstralys på. Koblet dette med en canbus boks for ekstralys, men sliter med div feilmeldinger på bla annet bremser og at div styreenheter mangler canbus signal. Blitt fortalt at det greieste er og koble ekstralys via sam modul foran. Noen som kan forklare meg hvordan det gjøres og hvordan aktivere det i Star? Sent fra min SM-G935F via Tapatalk Quote
Kenneth Sivertsen Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 Du kan like så greit hente ut signalet fra ei fjernlyspære (ledningen) så klart istedet for å holde på å rote med sam modulen. Det er jo kun styrestrøm som skal hentes ut til releet. De på mercedes sier sikkert fyfy til dette, men har aldri sett problemet med det jeg ihvertfall. Monterte en ledbar på en 211 i fjor og tok da ut styrestrøm til relee fra ene fjernlys ledningen. Ingen feilmeldinger på det. Quote
Raski Posted February 16, 2017 Author Posted February 16, 2017 Er det jeg har gjort, og fått beskjed om at det er derfor jeg har problemer. Det som også skjer, er at når jeg setter på fjernlyset, så mister jeg bremsene. Kommer opp rød melding med stop redusert bremsekraft. Trykk pedal helt inn. Stopper og starter bilen alt i orden igjen. Derfor jeg fikk beskjed om og koble ekstra lys via sam modul for denne har visst et uttak til ekstralys. Men er uaktuelt og betale mangfoldige 1000 lapper for og få bos til og gjøre det. Sent fra min SM-G935F via Tapatalk Quote
tommern57 Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 Skal vi tippe at ekstralysa er xenon og at du har kabla i nærheten av SBC'n? Quote
Raski Posted February 16, 2017 Author Posted February 16, 2017 Sorry, glemte og ta med det. Er montert 2 stk rigid industries sr 6 led bar, og kablene er på høyre side ja. Var der selger anbefalte meg og koble det Sent fra min SM-G935F via Tapatalk Quote
Simen Malerbakken Posted February 17, 2017 Posted February 17, 2017 Plasseringen husker jeg ikke, men jeg mener det er SAM VF som er riktig, og koding gjøres ved å åpne den aktuelle porten i SAMVF og deretter sette den til ekstralys. Quote
Recommended Posts