Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Får prøve og poste her da og ser om jeg kan få noe hjelp før jeg gir opp hele bilen.

Det er en s211 07 mod 220cdi med 389km på telleren som går i nødmodus, den går i nødmodus når den blir varm, kan gå i nød selv på tomgang om man gasser litt bare, så er vel ved gass den går i nød, om jeg starter den på nytt går den bra igjen til jeg kjører på litt igjen 1-2min.

Tok diagnose og da fikk jeg egr og dpf det er byttet samt stort sett alt av sensorer rundt egr og dpf, finner ingen feilkoder lenger men bilen går fortsatt i nød, sjekka staget til turboen og det beveger seg fint opp og ned.

Tror det kan være manifold og de flapsa der noen som har vært borti det på facelift motor? evt kan være lmm? prøvde og koble ut lmm og gikk dårligere uten før den gikk i nød igjen da gikk den likt.

Holder til i Telemark Rjukan om noen bor i nærheten med star som kan hjelpe meg finne feil hadde det også vært topp :)

Stort behov for hjelp og setter pris på alt av tips og råd, takk.

Mvh Fredrik.

• 1 year later...
Posted

Hadde også problem med min 211 som gikk i nødmodus. Byttet alle sensorer, rengjorde innsuget, fikk fabrikkoverhalt partikelfilteret, byttet EGR ventil, var på kanten til å kjøpe ny turbo..... Bare for å finne ut at jeg hadde oversett en liten sprekk på baksiden av slangen fra intercooler til innsug. Tok 5 min å skifte, og bilen ble frisk som en fisk

Sent from my iPhone using Tapatalk