Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bil: C-klasse W203 2000 modell c200 kompressor.

 

Jeg har følgende problem: Hornet på bilen henger seg opp, det lager ikke alarm lyd, men en kontinuerlig tutelyd. når jeg starter bilen kan det være at bilen må stå og gå litt før den setter i gang, men ikke veldig lenge.

 

så langt har jeg prøvd å ta av alarm enheten bak fremre forhjul, har åpnet boksen og den ser bra ut, noe lav spenning fra batteriet inni der, men veit ikke om det har noe å si. Dessuten skulle det vel ikke kommet kontinuerlig lyd om det var den som var problemet? Den setter også i gang når alarm boksen ikke er koblet til, men veit ikke om dette er en tiltenkt mekanisme.

 

har også prøvd å bytte airbag modulen uten at dette hadde noe å si.

 

I tillegg slutter knappene på rattet av og til å fungere, mulig dette er et relatert problem? Det er ikke knappene eller kretskortet bak som er ødelagte, de er testet i en annen bil og fungerer helt fint.

 

Mistenker en kortslutning ett sted, men veit ikke hvor jeg skal lete.

Posted

Da har jeg testet å bytte styrevinkelsensor, ledningen fra denne til airbag, samt den saken som styrevinkelsensoren sitter inni, dette hjelper dog ikke. Begynner å mistenke noe annet enn kortslutning. Hver gang den begynner å tute, krever det at bilen står på en liten stund først, så dersom det var en kortslutning, skulle den ikke tutet hele tiden? eller dersom det ikke alltid er kortslutning, at tutingen går av og på.

 

noen flere vanlige feil dette kan skyldes?

 

kan det fungere å resette computern? har ikke helt satt meg inn i hvordan dette fungerer, men er vel noe sånt med at man må "lære" bilen ting på nytt, som hvor langt vinduene går ned osv?

Posted

Ok.

 

Hvordan skal så denne kontrolleres? Har ikke mulighet til noe diagnose med STAR, milevis unna MB verksted.

 

Jeg har en annen w203 2001 modell jeg bruker til daglig, jeg byttet mellom disse, og jeg merker ingenting til feil i den jeg bruker.

 

Hvilke problemer kan dette føre til?

  • 2 weeks later...
Posted

Nå er styrevinkelsensor, feil på begge, er du uheldig virker ikke knappene på rattet lenger, og med ekstrem uflaks må ESP kalibreres på nytt.

Det KAN også påvirke funksjonen til multihendel, men det spørs veldig på biltypen, tror ikke det er noe problem på 203

  • 3 weeks later...
Posted

Jeg får ikke opp noen advarsel i noen av bilene om at noe er galt med hverken ESP eller noe annet. Jeg tok aldri selve sensoren ut av plastrammen den sto i, byttet bare over hele plastrammen med sensoren inni. Hjulene hadde nøyaktig samme posisjon på begge bilene når det ble byttet, er det mulig at ingenting har gått galt?

 

og lurer fortsatt på hvordag denne skal kontrolleres, må det gjøres med MB STAR?

  • 4 weeks later...
Posted

har skaffet star og kjørt denne, men MRM er ikke installert(installert kun på modeller fra og med 2002).

 

Har prøvd å la bilen stå og gå uten å røre på noe som helst, Den sto ca 1-2 min på tomgang før tutinga begynte.

 

hvilke andre deler enn clock spring og/eller styrevinkelsensor kan være grunnen?

Posted

Nå har jeg sett denne tråden komme opp i tide og utide med oppdatering uten at jeg har gått innom å lest. Men overskriften din var såpass artig  at jeg måtte sjekke om du fremdeles kjørte rundt med en bil som fremdeles hadde kontinuerlig tuting  :lol:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...