AL220cdi Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Hei! Har plutselig begynt å merke at det har kommet olje i frostvæsken på min mercedes 190E. Jeg har forsøkt å bytte ut frostvæsken, men det kommer tilbake. Det er ikke tegn til vann i oljen. Bilen har også en tendens til å gå varm på tomgang, selv ved 15 minus grader. Det virker også som den "spytter" ut litt olje/frostvæske fra ekspansjonstanken under kjøring! (trykk?) Det første som slår meg er topppakning, ser det svetter ut litt olje der. eventuelt sprekt topp men tenkte å forhøre meg litt før jeg starter på no reprasjon, Bilen er en 1990 mod !90E 2.0 Bensin Automat Takker for svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Sjekk olje på kassa. Ikke uvanlig at det kan lekke automatolje i kjølesløyfa i bunn av radiator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AL220cdi Posted February 15, 2017 Author Share Posted February 15, 2017 Sjekk olje på kassa. Ikke uvanlig at det kan lekke automatolje i kjølesløyfa i bunn av radiator. Nei riktig! Er det isåfall radiator som må byttes da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Å kansje girkasse Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AL220cdi Posted February 15, 2017 Author Share Posted February 15, 2017 Å kansje girkasse Sent fra min D5803 via Tapatalk Trur du girkassen også må skiftes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Sjekk olja først, og ta konklusjoner etterpå. Som en generell regel: Er olja på kassa rød og lukter frisk olje, så er det bra. "Syke" kasser lukter somregel helt merkelig. Dersom det er kjølesløyfa, er det radiatorbytte som gjelder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts