Jump to content

Knekt skrue i sylinder register kjede glider

Jsaavedra

Recommended Posts

Akkurat nå er jeg ganske låst i arbeidet med å skifte registerkjede (Komplett alle delene) på min Mercedes W211 Motor M271. Jeg får verken montere motor tilbake eller demontere det videre. Derfor håper jeg om noen av deres kompetanse og erfaring kan hjelpe meg for å finne en løsning til dette.

Situasjonen er slik at jeg får ikke ut sylinderen som holder gliderne til registerkjede og med den uflaks jeg har hatt, klarte jeg å knekke en skrue i den. Men ikke nok med det, når jeg endelig klarte å bore i den for å få den ut med en skrue avtrekker klarte jeg å knekke det inne i det. Som alle skjønner det så er dette verktøy laget for at det skal tåle litt, og finne en bor som kan gjøre noe skade i herdet metall er ikke lett.

Vet dere noe på hvordan jeg kan finne en løsning til dette? Om et bor eller om det finnes noe verktøy for å dra ut sylinder på andre måter.

I den situasjon som jeg befinner meg i er mottakelig til alle tipsene som jeg kan få.

På forhånd tusen takk.

Motor_M271.JPG.041d70386c29076b78e6fa3660dc7816.JPG

Sitter bolten skrudd fra der den blå pila peker? Kan den hylsa evt kappes av og senere skiftes ut med en ny feks?

En dremel har jeg brukt i lignende situasjoner, men ser ikke helt klart hva som må til her desverre..

Skjære et spor i enden av den knekte bolten og prøve en slagskrutrekker??

Takk for tipset GJB!

Jeg har tenkt på det samme med bare skjære over det og kjøpe ny del, så jeg har prøvd å lage spor på den med et baufilsag blad, men det er veldig hard metall til å skjære det over. Det er også veldig vanskelig å komme til med noe større skjæreverktøy. Her er et bilde som viser mer tydeligere på hvordan det ser ut nede der sylinder er, men jeg har ikke tatt ut tannhjulene enda (Bilde fra Internet).

Motor_M271_uten_tannhjul.JPG.04464aa8019152188cbd3f648acf28bc.JPG