marrius1994 Posted February 14, 2017 Share Posted February 14, 2017 motoren får bensin, gnist og god kompressjon, men starter ikke. det virker som gnisten kommer på helt feil tidspunkt. bilen har stått uten tilkoblet batteri i ca. 3 uker. jeg har fått låne Star Diagnose utstyr med en kompis, men vet ikke helt hva jeg skal se etter. ( OBD 1 ) MB C230 Kompressor Sport Manuell 1996. skiltNr: DH83730 Noen som har har opplevd lignende problem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneT Posted February 14, 2017 Share Posted February 14, 2017 Er vel en svinghjullsensor som skal gi signal til hjerna som roter det til for deg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marrius1994 Posted February 14, 2017 Author Share Posted February 14, 2017 Har prøvd å bytte den, men det ble ikke bedre. Skal komme med feilkoder senere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted February 14, 2017 Share Posted February 14, 2017 Sjekket om tappen på svinghjulet som sensoren leser sitter på samme sted som på det gamle? Det er forskjeller her.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Husker du om det var triggerhjul(alla tannhjul) eller to avlange merker ("bananer" som står 180grader på hverandre) på svinghjulet? Er det triggerhjul så skal det ikke gå ann å få feil. Er det 2 merker skal det heller ikke være mulig, men det har hendt at noen har satt på svinghjul fra 6syl motor (da er det 3 å ikke 2 merker). Det skal være en tapp på veiva så du ikke får satt svinghjulet feil. Du kan jo sjekke med en tenningslampe. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Tore Simonsen Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Er du helt sikker på at avstanden mellom sensor og svinghjul er riktig? Noen ganger skal det være shim, andre ganger ikke. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts