JH94 Posted February 13, 2017 Posted February 13, 2017 Bil: W202 - 94mod - 200 bensin. Hei. Bilen starter lett og går rent, men etter 10-15 min så stopper den brått. Har ingen ting å si om jeg er ute å kjører eller om bilen står stille. Uansett... når bilen stopper, får jeg ikke start på den igjen. Den prøver ikke å tenne engang. Jeg har sjekka bensintilførsel, så dette er ikke problemet. For å få start på den så må jeg vente alt i fra 2 timer til 2 døgn. Innimellom så fungerer det å koble av de to store ledningene som sitter på styreenheten til tenninga (Bosch nr 0 261 200 612, hvis dere lurer på hvilke boks jeg mener, er ikke sikkert jeg er så god til å forklare). Disse ser ut som scart kabler og sitter under spylervesketanken (venstre side). Men det er ikke alltid dette fungerer. Jeg trodde først det var svinghjuls-føler som hadde gått, men kjøpte ny på Meca og ble ikke kvitt problemet. Har hatt bilen på feilsøking hos Bertel O. Steen, og uten at de med sikkerhet kunne gi meg et svar, så konkluderte de med at det var denne styreenheten som var problemet. Koster 20 lapper ny, så dette er ikke et alternativ. Har ringt simco, og de trodde de kunne reparere boksen, men de skulle ha 10 - 12 tusen de også. Glemte å si at dette er 2 liter bensin med mekanisk innsprut. Tror dette er litt sjeldent siden alle huggerier jeg har vært innom har biler med elektronisk innsprut. Er i allefall det jeg tror, siden disse bilene har kam sensor og MAF sensor. Dette er det ikke på min. I tillegg så virker det som det er solgt desidert mest 180 bensin og 220 diesel av disse bilene, så jeg sliter med å finne delebil. Jeg har tilgang på en 180 bensin som jeg evt kan ta styreenheten på. Har også prøvd denne, men da startet ikke bilen. Noen som har peiling på hva som må til for å få denne boksen til å fungere? Må jeg bytte ut ECU boksen i tillegg? Er det andre ting jeg også må bytte ut for å få driten til å fungere? Er åpen for alt av ideer, skulle gjerne hatt bilen på veien igjen Akkurat som om jeg skulle ha skrudd av tenninga. Har forhørt meg litt rundt og kommet fram til at det er styreenheten til tenninga som har gått. Quote
GJB Posted February 13, 2017 Posted February 13, 2017 Denne har vel samme innsprøyting som 180 og 220 av samme årgang, såkalt pms system..? Er rart om ikke de fleste delene vil passe overens fra en tilsvarende c180, hadde ikke tenningsmodulen samme delenr? Har du skrudd ut pluggene og sett hvordan de ser ut? Evt tilstand på pluggledninger? Quote
Marevan Posted February 13, 2017 Posted February 13, 2017 220 har HFM. 200 har PMS. Det er ikke plug and play på ledningene om hverandre. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
JH94 Posted February 14, 2017 Author Posted February 14, 2017 Tenningsmodulen hadde ikke samme delnr nei. Har sjekket plugger og ledninger, men kan ikke skjønne at bilen stopper så brått hvis det hadde vært problemer med noe av dette? Noen som vet hva jeg trenger fra den 180'n i tillegg til tenningsmodul for å få det til å fungere? Tenningsmodulen er vel kodet opp mot noen andre deler siden den ikke fungerer med de komponentene som allerede er i 200'n. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.