Speder Posted July 30, 2017 Posted July 30, 2017 Hei! Strøm MÅ hentes før Canbus - ellers blir det veldig mye feilkoder og slikt i 'kjærra' - spør meg, jeg gjorde det først ( fulgte litt tips i monteringsbeskrivelsen ) - Definitivt en lite hyggelig opplevelse. Den verste var at Xenonlysene 'flagret i øst og vest'. NB! Har for øvrig kjørt hele Norge med nyenheten. Fantastisk sak. DAB/ DAB+ funker utmerket. (I hovedsak skyldes nok dette at jeg har installert en FM/ DAB+ splitter på eksisterende fakra-uttak på MB'en. Forsterker signaler ( FM/ DAB+ med 20dB ) - klart som 'vann' Enheten finnes fortsatt på nett: ( Lenke her nedenfor ) https://ugsage.en.alibaba.com/product/60365568067-802123441/PG75M211A_Newest_7_Android_5_1_Quad_Core_Car_PC_with_Screen_Mirroring_OBD2_For_Mercedes_W211.html Eller her http://finderscheapers.com/product-price/XTRONS-PG75M211A-7-Inch-Quad-Core-Android-5-1-Lollipop-Car-Stereo-OQD3MV6H6MD4 Quote
cybercowboy Posted August 1, 2017 Posted August 1, 2017 Takk. Både HU og dekoder må ha strøm før canbus? Et sted fra sikringboksen, til venstre fra fører. Org. strømtilførsel skal ikke brukes? Lånt bilde av Jana. Takk for link, må bare finne en som har både spiller og dekoder, liker å få ting samlet. Quote
Speder Posted August 1, 2017 Posted August 1, 2017 Vedlegget (Bilde av sikkringsbox - venstre side i bilen) viser to skruer (Torx) Skru ut disse. Plukk ut sikkringsholderen (hele saken) - Bak boksen ser du en 'TYKK' rød ledning. Det er strømførende før Canbus. Jeg bendte opp klamringen rundt ledningen. Tok og loddet en ledning - og så bøyde den i U-form og puttet den under klamringen. Så klemte jeg til denne. Førte ledningen inn i midtkonsollen med egen sikkrings-boks i enden. ( jeg bruket 10 amp ) - der hentet jeg strøm (ikke regulert +) - Jording tok jeg på styre-uniten (venstre bakre skrue) rett under askebegeret. Da har jeg STABIL og uregulert +-strøm. Quote
Marevan Posted August 2, 2017 Posted August 2, 2017 Har du tips til hvor jeg kan koble til Can? NTG1 med hk gjør det litt trøblete, etter som org Hu ikke har can-kontakt. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Frode Sørensen Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 PS! Jeg har kjøpt en antennesplitter for haifinnen som min bil har. forsterkning på 20db, blir både FM og DAB+ Link til slik antennesplitter? Quote
cybercowboy Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Vel, pg75m211a er utsolgt overalt, ser det ut som. Da må det bli pf75m211ap. Håper det ikke vil by på noe ekstra trøbbel. Quote
Speder Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Heisann! Jeg kjenner ikke den enheten, men når den er designet for MB w211 så går det vel greit. Men jeg ser at den har ikke telefon-knapp som på den jeg har ref. til. Vet ikke om dette har noe å si for bruk/ kobling av tlf. Uansett, lykke til! Quote
Frode Sørensen Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Heisann! Jeg kjenner ikke den enheten, men når den er designet for MB w211 så går det vel greit. Men jeg ser at den har ikke telefon-knapp som på den jeg har ref. til. Vet ikke om dette har noe å si for bruk/ kobling av tlf. Uansett, lykke til! Hei Speder, Du skrev tidligere at du har montert en antennesplitter med forsterker - har du link til denne enheten? Quote
Speder Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Heisann igjen! Ja, jeg har kjøpt. Jeg må lete etter lenken - har den 'en eller annen plass' i mine 'tusener av lenker' og e-poster. Skal poste tilbake når jeg finner den. Det er 'EXAKT' denne du må ha - skal se om jeg finner hvor jeg kjøpte den. Bla litt ned over siden - så ser du den . . . https://www.bilkomponenter.no/manufacturers/antennensysteme Quote
Marevan Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Noen som vet om audio-gatewayen må av canbus for å få knappene på Xtron til å virke? Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Speder Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Nei, det må de ikke. Fungerer direkte ved rett påsatt ISO-Hardness Quote
Frode Sørensen Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Heisann igjen! Ja, jeg har kjøpt. Jeg må lete etter lenken - har den 'en eller annen plass' i mine 'tusener av lenker' og e-poster. Skal poste tilbake når jeg finner den. Det er 'EXAKT' denne du må ha - skal se om jeg finner hvor jeg kjøpte den. Bla litt ned over siden - så ser du den . . . https://www.bilkomponenter.no/manufacturers/antennensysteme Takk for link. Skrev ikke du at du hadde montert en splitter med forsterker? Den du viser bilde av er en ren splitt. Quote
Speder Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Da leser du nok feil - det er 20dB forsterkning i 'saken' - les detalj i nettstedet! Se for øvrig i lenka nedenfor: https://www.bilkomponenter.no/products/fmdab-splitter-fakra-smb Quote
Marevan Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Hmm. Canbus er koblet rett i skinna ved førerdøren, men det skal vel ikke ha noe å si. Ikke noe harness som passer rett på NTG1 med HK. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Frode Sørensen Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Da leser du nok feil - det er 20dB forsterkning i 'saken' - les detalj i nettstedet! Se for øvrig i lenka nedenfor: https://www.bilkomponenter.no/products/fmdab-splitter-fakra-smb Der ser du.. Øya stod i veien, men det er jo like greit, det er jo det første en blir blind på. Quote
Marevan Posted August 12, 2017 Posted August 12, 2017 Nei, det må de ikke. Fungerer direkte ved rett påsatt ISO-Hardness Om man setter på iso-harness for NTG1 med hk, så kobles audio-gatewayen, og da hk, bort fra bilen. Det er kun most som går frem til dash her. Alt går via audio gateway baki bagasjen. (s211) det er jo mulig canbus-boksen fra xtron er defekt hos meg. For det virker som det ikke er kontakt med bilen i det hele tatt. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
cybercowboy Posted August 30, 2017 Posted August 30, 2017 Mater på flere noob spørsmål her. 1. Denne TYKKE rød ledningen med klamringen, har du prøvd å dra den ut? Ser som den er tredd på med kabelsko? 2. 4mm2 (12AGW) kabelen du førte videre med sikring i enden,+ brukte du denne til både HU og FOBB01, samme med - (brukte du samme tykkelse her og? 3. Kobler du vekk batteriet i bagasjerommet før arbeidet? Xtrons har fått inn PG75M211A med konverteren, så dette vil bli handlet i disse dager. Quote
Speder Posted August 30, 2017 Posted August 30, 2017 Hei Var litt vanskelig å fastslå av bildet ditt - om det er den jeg brukte. Forklaring. Ut med sikringsholderen ( to skruer ) så ser du den røde TYKKE som kommer inn for + mating før Canbus. Jeg klamret til den - med en videreføring på 2,5 kv. - til sikringsholder. HU'en får styrestrøm fra original ISO-harness. Jeg benyttet kontaktstykket merket II - ( den med noen 'små' pinner i kontakten ) Håper det er svar til deg. Mvh Ståle Quote
cybercowboy Posted August 30, 2017 Posted August 30, 2017 Huff, nå ble jeg litt forvirret. Ref. post #25. Der spurte jeg om hvor strømmen skal hentes til HU. Kan du bekrefte om strømmen du hentet fra sikringsboksen er til konverter eller HU Quote
Marevan Posted August 30, 2017 Posted August 30, 2017 PG75M211A trenger ikke styrestrøm. Bare fast. Den får acc fra canbus. Jeg har akkurat satt inn en i en 211 med NTG1 og HK. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Speder Posted August 31, 2017 Posted August 31, 2017 Hei Den går til Converter + at jeg henter drift til antennesplitteren på samme. Beklager at jeg missforstod. Quote
Jana Posted February 6, 2018 Posted February 6, 2018 Xtron's - noen bilder [ Håper det er ok - om ikke - slett innlegget ] Kan du vise hvordan du stiller klokka I bilen... Quote
fanatic124 Posted February 14, 2018 Posted February 14, 2018 Blåser gjerne litt liv i denne tråden igjen. Speder påstår at man kan fade alle veier med fiber converter hvis jeg forstår det rett? Alle fiberconvertere jeg har sett har kun venstre og høyre inn, dvs. man kan justere balansen mellom venstre og høyre kanal, men man kan ikke fade mellom front og bakhøyttalere. Eller er det noe jeg går glipp av her? Quote
Recommended Posts