KnutN Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 Hei Mulig emnet og spilleren har vært her før men fant ikke noe eksakt på denne. Kom over denne spilleren med Android operativsystem med full pakke av FM radio, Dab+, GPS, telefon; wifi etc som virket pen og se på og på video jeg har sett så virker den rask også. Men det føles alltid litt risikabelt å prøve noe som ikke er originalt til mercedes og spørsmålet er om noen har montert denne enheten og føler at de har noen erfaring å dele. Jeg har pr nå w211 2006 model med en command NTG1 og ser at med denne spilleren må jeg ha en optisk converter og har andre testet denne kombinasjon så hadde det vært kjekt Link til spiller på norsk side Gaviton.no https://graviton.no/produkt/klar/spesialtilpasset/mercedes/xtrons-mercedes-e-w211-cls-w219-g-w463-dab-android-51 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arivol Posted March 22, 2017 Share Posted March 22, 2017 Hei. Monterte en Xtron i en Ford S-max for to dager siden . Denne hadde android 6.0 og fungerte veldig bra. Kjøpt her: http://xtrons.co.uk/head-units/custom-special-car/car-make-l-r/mercedes-benz.html Registrerte brukere får 15% rabatt på første kjøp. Sender med DHL, tok 5 dager. Nå det gjelder montering i W211 kan du sjekke denne linken. http://www.benzworld.org/forums/audio-telematics-forum/2628137-aftermarket-head-unit-install-while-retaining.html#post14336089 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnP Posted April 5, 2017 Share Posted April 5, 2017 Min bror har samme bil som meg, E200K, 2004. har montert slikt selv + ryggekamera. Fungerer svært bra, men forholdsvis komplisert montering. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnutN Posted April 8, 2017 Author Share Posted April 8, 2017 Med eller uten original forsterker som sitter i bil. Er ute etter at alle høytalere er med og at det kan fades mellom bakre og fremre sett og slik jeg ser det så vil ikke en optisk konverter virke slik hvis en ser at kun 1 utgang på spiller skal styre dette. Slik sett er jeg litt skeptisk men hvis original forsterker i spiller og kabling bak så ser jeg kanske at det kan virke. er det slik du har gjort det? For Dab+ er det service following på denne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speder Posted April 9, 2017 Share Posted April 9, 2017 Hei! På oppfordring skriver jeg en liten 'snutt' om min installasjon. Xtrons 7" android head unit installert i min MB W211. Om bord er: 1) Originale (absolutt alle høyttalere) i drift via fiberconverter 2) Selvfølgelig med alle justeringer intakt (fading alle veier - du bestemmer), EQ, rattkontroller osv. 3) Ryggekamera (jeg har lagt kabel for det gir best resultat) 4) Internett 5) DAB+ med service following - selvsagt FM 6) Torque via bluetooth 7) Telefon (alle rettigheter ) Sygic navi (perfekt spør du meg) osv, osv... Absolutt alt funker som det skal, MEN ISO-harness, FiberConverter etc. er ikke 'en enkel sak og håndtere' - men ta den tid du trenger så får du det til å funke. Mvh S. P. PS! CD-veksler (6 CD'er ) bør du regne med malfunction i ved installasjon. Men, hva er problemet? Et kjapt SD kort, og da får du CD'er så det holder. Jeg har ca 3000 høykvalitets lydfiler ombord. Perfekt sound. Fra Nord-Norge til Mandal uten en eneste melodi i reprise... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnutN Posted April 9, 2017 Author Share Posted April 9, 2017 Takk forinformasjon Du bruker kun fiber som kommunikasjon med forsterker bak og ingen ekstra kabling. det var denne jeg var mest skaptisk til men forstår deg rett at dette virket gjennom optisk converter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speder Posted April 9, 2017 Share Posted April 9, 2017 Heisann! Ja, det funker som bare 'pokker'. Full guffe i alle 'ledd' - strålende fornøyd, men som sagt. Det er en 'tuklete' sak og få inn i bilen, men tid er det som må benyttes. Ok, ha en flott påske. Mvh S. P. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnutN Posted April 9, 2017 Author Share Posted April 9, 2017 Tusen takk, da fikk jeg svar på det jeg var usikker på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speder Posted April 9, 2017 Share Posted April 9, 2017 En liten en på slutten! Vær oppmerksom på den Head Uniten som vises i link lengre opp i forumet. Om du studerer bildet ser du at det ikke er TELEFONKNAPP (Øverste høyre på front). I tillegg er det noen andre kanpper som ikke er 'som de skal (spør du meg)' Dette fikser du ved at du importerer (som jeg gjorde) fra xtrons.com i US Bare et slik lite tips. NB! Og så blir den jo flere 'lapper billigere, inkl. Fiber Converter, DAB+, camera m.v. ' Mvh S. P. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnutN Posted April 9, 2017 Author Share Posted April 9, 2017 Er det denne du har på xtron.com PG75M211A+FOB01 http://xtrons.com/pg75m211a-7-hd-android5-1-lollipop-multi-touch-screen-car-dvd-player-custom-fit-for-mercedes-benz-with-optical-fiber-decoder.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speder Posted April 9, 2017 Share Posted April 9, 2017 God kveld! Ja, det er exakt den modellen. Flott enhet. Lykke til med installasjon. PS! Jeg har kjøpt en antennesplitter for haifinnen som min bil har. forsterkning på 20db, blir både FM og DAB+ Slipper det 'surret i frontruta'. Mvh s. p. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speder Posted April 9, 2017 Share Posted April 9, 2017 Så til denne FiberKonverteren. Du/ dere må ikke finne på og følge anvisning om tilkobling til brun og rød for strøm. Skal vite at da får du en 'himla liv' om du så gjør. ( tilkoblingen som jeg tenker på nå er 'tjuvstrøm' fra ISO-hardnes som går til Head Uniten' ) Det jeg anbefaler er: På venstre side hvor sikringsboxen er gjør du: Ta ut boksen (to skruer) da kommer du til uregulert 12v strøm FØR CanBus. Jeg koblet meg til i hovedinngangen med en høvelig 4mm2 kabel, sikring innføring til midkonsollen. Solid og stabil IKKE switched AC ( ACC ). Om du faller for fristelsen og hente på ISO-hardnes kablingen - får du høyst sannsynlig som meg - hele kjærra full av feilkoder, inkl. mallfunction i xenon lysene m.fl. Den var ikke god å takle, men jeg har 'maskineriet - ODB II/ ELM-327' så jeg 'rodde meg i land', men fy og fy.... For øvrig ... noe du/ dere lurer på - så skal jeg forsøke å hjelpe. Mvh S. P. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speder Posted April 9, 2017 Share Posted April 9, 2017 Rear View Camera ( Ryggekamera ) Jeg kjøpte og installerte med kabel det cam'et du ser i vedlegg. Supert cam, og genial plassering - i ene nummerlyset. Fordel her er: Cam'et holder seg varmt siden det er fortsatt lys i nummerlyset (litt mindre glass som slipper ut lys pga. cam'et tar litt av glasset) Cam'et fryser ikke så lett over, og pga. varmen skal det 'veldig mye til for at det støver ned' strålende fornøyd. Og ps! Jeg ser slepekroken, mao., jeg kan kjøre trygt og godt inn til vegg med millimeterpresisjon. Mvh s.p. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speder Posted April 9, 2017 Share Posted April 9, 2017 Om Android Head Unit fra xtron's Som du ser så er det (1) egen CANbus med. (DIP-switch for tilpassing til 'din bil) Kabel 28 (FAKRA-plugg) passer som hånd i hanske for den antenne-splitteren som jeg nevnte her ovenfor. Rett og slett genialt. Øvrig så er det jo litt av hvert som kan kobles til, f.eks. nakkestøtteskjermer for baksetet (baksiden av fører/ pass. nakkestøtte). DAB+ henger du på 26'ern. 27'ern gir deg on-board live internett i max 3G dongle. 6'ern og 7'ern slipper du heldigvis unna. Det tar 1'ern seg av. Så var det Fiberoptikken. Enkelt og genialt - puttes i 3'ern & 4'ern - vipps - så 'dundrer det i sub og hva det måtte være' Flott maskineri Mvh s.p. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speder Posted April 9, 2017 Share Posted April 9, 2017 Xtron's - noen bilder [ Håper det er ok - om ikke - slett innlegget ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speder Posted April 9, 2017 Share Posted April 9, 2017 Noen til . . . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speder Posted April 9, 2017 Share Posted April 9, 2017 Og, nå skal jeg gi meg.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnutN Posted April 9, 2017 Author Share Posted April 9, 2017 Tusen takk for hjelp og innføring. tar kontakt hvis jeg står fast med noe kobling jeg ikke finner ut av Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speder Posted May 2, 2017 Share Posted May 2, 2017 Et oversiktsbilde for hva du 'kan kjøpe' - en installasjon som er INSTALLERT hos meg - og funker PERFEKT { Inkl. ratt-betjening } Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybercowboy Posted July 6, 2017 Share Posted July 6, 2017 Flott "write up" av Speder, takk for det. Hvis men ikke har trua på DAB og ikke trenger kamera bak er det da nok med kun dette: http://xtrons.com/pg75m211a-7-hd-android5-1-lollipop-multi-touch-screen-car-dvd-player-custom-fit-for-mercedes-benz-with-optical-fiber-decoder.html Ca.4000 NOK men tull og moms i dagens penger. Hvor er du installert Speder? I tilfelle man skulle trenge fysisk hjelp til installering av konverteren? Ser at du ikke anbefaler å koble den på ISO kontakter. Har bare en kjip APS 50 med 2 fiberkoblinger og 3 ledninger i tillegg til antenne ledning, bak på spilleren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speder Posted July 6, 2017 Share Posted July 6, 2017 Heisann " cybercowboy " Lenken til 'dubbeditten' som du ønsker deg (jeg oppfatter det som at det er den enheten i lenken du vil kjøpe) er fantastisk i passform for MB W211. (Ser du har FIBER, så da er den perfekt) Jeg har installert lignende i 2 stk. MB'er - funker som et skudd - flotte funksjoner og framifrå lydkvalitet. (Rattstyring inkl.) Jeg er installert på Sortland i Vesterålen ( ca. 140 mil fra Oslo ) Skal sørover til Kr.sand om vel en uke ( 10. aug. ) - blir der ca. 1 uke. Lykke til med installasjonen. Mvh Ståle P. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybercowboy Posted July 6, 2017 Share Posted July 6, 2017 Dette blir høst prosjekt, nå er det ferie som gjelder. Vært i kontakt med Graviton, hvor dem mente at jeg måtte trekke kabler fra bagasjerommet for løsningen demmes. Med xtron konverter slipper man det. Du har ikke tilfeldigvis noen bilder eller koblingsskjema til denne? Ble fort skeptisk til å koble den rett på ISO kontakten, slik som Xtron viser til på sidene sine. Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speder Posted July 6, 2017 Share Posted July 6, 2017 Hei igjen! Har ikke bilder av koblingen, men: Har du CD veksler bruker du FIBER-koblingen som går inn på den Har du ikke - da 'mikser' du ut FIBER-koblingen som er i ISO-kontakter og plugger (du må bruke adaptret som står i FOB'en) den inn. Enkel og grei kobling, men 'svært følsom for bending' - ryker FIBEREN har du brudd på MOST-sløyfa og DA! Da er eneste løsning å trekke NY 6-metring fra trunken bak. Gledelig sommer mvh Ståle P. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybercowboy Posted July 6, 2017 Share Posted July 6, 2017 Har ikke cd veksler og må fikle litt med å løsne fiberen før tilkobling av FOB. Er mer bekymret for tilkobling av + og - fra FOB. Har jeg skjønt det riktig, har du trukket det til sikring boksen, til venstre for rattet. Er fortsatt ikke helt kjent med w211 (har ikke åpnet panseret engang) Uansett, takk for utfyllende info og go sommer. Regner med at blir flere spm. når den nye spilleren ligger på bordet. Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybercowboy Posted July 29, 2017 Share Posted July 29, 2017 Sikkert et dumt spørsmål men hvor henter vi strøm til HU ifra? Det nærmer slutt på ferien og snart skal spilleren handles inn. Ser at pg75m211a er utgått, blir vel AP da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts