Jump to content

DEADLINE MB TIDENDE 1/2017

FrodeS

Recommended Posts

MB Tidende er klubbens eget blad, som vi er veldig stolte av. Bladet inneholder både informasjon til medlemmer, men også artikler og nyheter. Vi ønsker oss spesielt artikler fra medlemmene om biler, turer, prosjekter. Vi hjelper deg med å sette opp artikkelen hvis du ønsker det.

Tekst og bilder kan sendes til mbtidende@mbek.no .

DEADLINE for nr. 1 2017 er TIRSDAG 28. MARS.

Deadline er en absolutt siste frist, så send gjerne inn artikler i god tid før dette, så får vi tid til å gjøre bladet best mulig.

Tidligere utgaver av MB Tidende ligger tilgjengelig i arkivet: http://arkiv.mbentusiastklubb.no/mbtidende/

• 1 month later...

Litt OT, men "hva må til" for at man kunne fått til flere utgivelser i året? Jeg bokstavelig talt hater VAG (Gud hjelpes for noe sarv!) men jeg misunner VACN medlemsbladet deres, mener de har flere utgivelser også...

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Når innlevering av stoff er som det er, dvs, styret må omtrent be på sine knær og tigge medlemmene sine om å skrive artikler og stoff hver gang det nærmer seg deadline, så er det nok ikke liv laga for noe mer. Andre klubber med mer medlemsmasse, er det jo naturlig det er mer aktivitet da det er mer å skrive om. Flere som gidder å levere inn. Men det er mindre blader som er inkludert i årskontingenten. Nå vet jeg ikke om det er det her, men på MBKN for eksempel, så var det før flere blader inkludert i årskontingenten. Det er det ikke nå. Før fikk vi ENTUSIAST bladet fra Tyskland inkludert, dette må man nå kjøpe på utsiden. Av og til lurer jeg på hvor lojal man bør være mot klubber man hører mindre og mindre fra, og får mindre ut av. Det er jo så mye på nett nå, så det er jo naturlig å vurdere andre ting som koster mindre. Vet ikke med dere, men hvert år tikker det inn ca 500,- fra hver klubb. Det er veldig mye penger når man er med i flere klubber, å det stadig blir mindre å lese. For min del, så er det flere av dem jeg dessverre vurderer sterkt å melde meg ut ifra førstkommende år

For min del, så er det flere av dem jeg dessverre vurderer sterkt å melde meg ut ifra førstkommende år

Men hva skal til for at du ønsker å bli med i vår klubb?

Her kommer en personlig invitasjon, bli med i styret, bli med å skap din klubb, det er jo da du kan få ting just som du vil.

Litt OT, men "hva må til" for at man kunne fått til flere utgivelser i året? Jeg bokstavelig talt hater VAG (Gud hjelpes for noe sarv!) men jeg misunner VACN medlemsbladet deres, mener de har flere utgivelser også...

Kom med stoff, jeg kan garantere deg at det blir mer utgivelser om det blir nok stoff.

Slik det er nå er det noen få av oss som leverer nesten hele bladet, selv har jeg artikler som ligger på vent, fordi det er viktigere å prioritere det som evt kommer fra medlemmer. Vi trenger flere artikler slik at vi kan lage et blad til. Jo flere blader jo bedre, men vi må ha stoff. Jeg kan ikke lage 10 artikler til hvert blad, Frode kan ikke lage 10 artikler til hvert blad.

KJÆRE medlem, veldig fint om du lager artikler og sender til Frode, det trenger vi som klubb, det trenger vi om vi skal klare å lage flere blader.

Jeg garanterer dere at det blir flere blader om vi får inn masse artikler. Får Frode inn 200 artikler i løpet av uken, så skal jeg garantere at vi lager minst to ekstra utgivelser i år.

Lager hvert medlem en artikkel hver i løpet av året, vil vi kunne gi ut 12 blader, det er bare opp til dere, når MB-Tidende er blitt en dagsavis full av artikler så skal jeg smile over deres innsats. og jeg lover å bidra til å vi klarer å gi ut alle de bladene vi har materiale til.

Mer å fylle bladene med. Så enkelt er det. Med 3 blader pr. år har det vært ganske greit å fylle bladene.

Med en medlemsmasse på nesten 1000 medlemmer ved årsslutt, burde det ikke vært noe problem å få til mer enn nok artikler til å fylle 4 blader i året. Det er noen, veldig få, artikler som kommer helt av seg selv. Så er det en del som kommer som følge av at jeg har gitt et hint om at "dette hadde det vært morsomt å ha med i bladet". Det er veldig mye hyggelig vi kunne hatt med i bladet, men så lenge ingen andre tar initiativ til å få frem artikler, så blir det dessverre ikke flere enn 3 i året.

Jeg syns de artiklene vi har med er gode, men jeg skulle ønsker flere kom og sa "dette vil jeg gjerne lage noe om", enn at jeg må gå på dem og spørre "kan du lage noe om dette?".

Det har vært kritikk for dårlig planlegging og korte frister før. Det gjorde jeg noe med i fjor, og også i år, ved at deadline for alle nummer ble satt tidlig på året.

Selv om jeg savner litt initiativ, så har det vært greit med artikler hele 2016 og det ser bra ut for kommende nummer også. Det blir allikevel aldri "for mye". Blir det nok artikler, så kan det være at vi utvider størrelsen, eller lager flere nummer.

For min del, så er det flere av dem jeg dessverre vurderer sterkt å melde meg ut ifra førstkommende år

Men hva skal til for at du ønsker å bli med i vår klubb?

Her kommer en personlig invitasjon, bli med i styret, bli med å skap din klubb, det er jo da du kan få ting just som du vil.

Jeg provoserer, med vilje. Mine tanker er å skape litt diskusjon rundt dette med aktivitet. Og det før det blir enda mindre! Jeg har sett utviklingen, det har blitt merkbart mindre. Har folk skaffet seg så nye biler, at ingenting er å skrive om? Er ikke bilen i sentrum når man er entusiast? Står den bare i garasjen å ser pen ut? hvorfor ikke ta noen biler, legge ut her, eller skrive en artikkel vi kan ha glede av alle sammen? Jeg har skrevet flere artikler, og flere vil det helt sikkert bli. Men som dere er inne på, klubben har 1000 medlemmer. Hvor er dem hen? Sitter dem bare hjemme å venter på et blad i posten? Hvorfor er det så få som bidrar? Det er veldig mange faste bidragsytere i MB-Tidende. Absolutt alt er jo interessant å lese om. Om du bare bytter en lyspære i ny og ne, så får vi iallefall en god latter, men også et bilde av bilen din!!!! Jeg har lagt ut flere tusen bilder her, og jeg føler vel kanskje det kan bli for mye til tider. Når man ikke har så mye tid, så har jeg ikke noe dårlig samvittighet for det heller  :D

Synes det er dumt om klubben bare blir et forum. Hadde 50% av medlemmene sendt inn litt om bilen sin så hadde det blitt masse stoff.

Å hadde folk møtt opp på det som skjer av treff og møter så hadde det blitt litt å skrive om det også. Men det er vel for enkelt og behagelig å sitte inne å trolle på forumet. Selv synes jeg det er stas å møte andre medlemmer også. Se på bilene, ta en kjøretur og slå av en prat.

For de som synes at alt som skjer skjer for langt unna så er det bare å ta litt initiativ å be inn til treff der det passer bedre.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Synes det er dumt om klubben bare blir et forum. Hadde 50% av medlemmene sendt inn litt om bilen sin så hadde det blitt masse stoff.

Å hadde folk møtt opp på det som skjer av treff og møter så hadde det blitt litt å skrive om det også. Men det er vel for enkelt og behagelig å sitte inne å trolle på forumet. Selv synes jeg det er stas å møte andre medlemmer også. Se på bilene, ta en kjøretur og slå av en prat.

For de som synes at alt som skjer skjer for langt unna så er det bare å ta litt initiativ å be inn til treff der det passer bedre.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Enig, klubben er mye mer enn et forum. Hvor mange av 1000 medlemmer er innom forumet? Snitt mellom 50 og 80 stk hver dag. Hvor mange av de 1000 medlemmene er på treffet klubben arrangerer hvert år? Hvor mange av klubbens medlemmer skriver artikler til bladet? Hvor er disse medlemmene? Skjønner at ikke alle 1000 er like aktive, men om 50% var det da? Nei, vet ikke  :D

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Når kan vi forvente bladet i posten? Kom hjem fra sjøen 12. April, hadde fått Bil men ikke MBE 🙁

Da er det nok et tidligere bil. Dette skal komme mot slutten avmåneden .