bellika96 Posted February 11, 2017 Share Posted February 11, 2017 Hei har en MB c-klasse (203). Nå i det siste etter at det har blitt kaldt, så får jeg en irriterende klikkelyd fra klimaanlegget i midtkonsolen de første 30-45 sek etter oppstart. Lyden høres best inn mot luftdysene til klimaanlegget i midtkonsollen. Etter 30-45 sek gir lyden seg og alt fungerer helt fint. Det kommer luft ut av alle dysene, men kommer kun kaldluft i midtkonsollen. HAr sjekket litt opp på youtube og ser at det er flere som har problemer med flapsene som skal åpne luftveiene, men den lyden av ødelagte flaps ligner ikke på min lyd. Lyden som kommer er en høylytt tikkelyd som sikkert tikker 2 ganger i sekundet i 30-45 sek før den gir seg helt. Ser noen som har anbefalt å kjøre klimaanlegget i såkalt ''testmodus'', ved at du starter bilen og holder inne knappen som er ment for å blåse på frontrute og knappen for resirkuleringsluft (tunnelluft ) i 5 sek. Etter det begynte led indikatorene på de to knappene å blinke om hverandre og bilen sto i 5 min og testet alle dysene. Dette funket heller ikke, men under hele testen varte klikkelyden, den ga seg ikke av seg selv som den vanligvis gjør. Forøvrig så er det skiftet gass på ac anlegg i sommer, og olje på kompressoren. Noen som har vært borti dette før? På forhånd takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bellika96 Posted February 11, 2017 Author Share Posted February 11, 2017 Ikke så ulik den lyden her, bare at min tikker mer konstant, men gir seg etterhvert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Malerbakken Posted February 16, 2017 Share Posted February 16, 2017 Er nok et stag til en av spjeldene som har hoppet av, ofte er det fotromsklaffen som ikke klarer å stenge, det er et repsett til dette på 203, ikke rare kostnaden, men myye jobb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svekro Posted February 16, 2017 Share Posted February 16, 2017 Hadde det samme på min 203, knekt stag i varmeapparatet. Som Simen skriver, myyye arbeid, og min svoger lurte på om jeg skulle demontere hele bilen..... Forsterket stag ble montert, type repsett, bil startet og systemet resatte seg og alt ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bellika96 Posted February 18, 2017 Author Share Posted February 18, 2017 Okei får vel gjøre det samme kjedelig med gammel plastikk, har en tendens til å sprikke og knekke... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts