opti77 Posted February 10, 2017 Share Posted February 10, 2017 Har en 03 C270 CDI Bilen har stått lenge ca 1 år, ville ikke etter dette starte. fant ut at den ikke fikk trykk på rail. Monterte ny høytrykkspumpe, bilen startet umiddelbart, jaget litt på tomgang, demontere trykkregulator i bakkant på railen, sjekket o-ring og pakning OK. Blåste rein og ga den et "kakk" startet opp og bilen går helt rent. Prøvekjører og alt virker greit. Full effekt og alt normalt. Kjører et par timer og parkerer bilen. 5 timer senere starter ikke bilen, den er ikke etter heller når vi kjører på starteren. Luft er helt utelukket, får nå tilførsel via en kanne, så tankproblemer er utelukket. Railtrykk på opp mot 400 bar ved kjøring på starter. Ingen feilkoder ved avlesing med Star. Denne har mekanisk lavtrykkspumpe montert rett over hp pumpen. Den fungerer og leverer diesel til hp pumpe. Leser også av på Star at trykkregulator regulerer, denne er også prøvd byttet over fra tilsvarende bil. Leak off test på dysene tatt, alle helt like. Ute temp sensor mangler på bilen, så utetemperatur i dæsjboardet viser enten -40 eller +85 •c Alt ettersom... Noen som har noe tips???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted February 11, 2017 Share Posted February 11, 2017 Kan det være pumpen i tanken som fusker? Jeg byttet til større tank på min 211, og tok tanken fra en E400CDI som hadde stått i ca ett år. Bilen fungerte fint og kjørte for egen maskin inn på liften hvor den stod da jeg demonterte den, men etter montering i min egen bil var det ikke mulig å få start på den. Etter mye prøving og feiling fant vi ut at pumpen ikke leverte nok diesel, og etter å ha byttet til min originale pumpe fungerte alt fint igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
opti77 Posted February 11, 2017 Author Share Posted February 11, 2017 Er ikke pumpe i tanken på denne. Fødepumpen sitter på motoren rett over høytrykkspumpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje B Posted February 11, 2017 Share Posted February 11, 2017 Årsaken kan være at retur slangen lekker litt, da blir tykket borte og du må kine lenge på starteren for å få den i gang, sjekk over slanger og o ringer og bytt disse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
opti77 Posted February 11, 2017 Author Share Posted February 11, 2017 Men skal jeg da ha fullt rail trykk ved kjøring på starteren? Virker nesten som om dysene ikke åpner rett og slett.. Bilen starter ikke uansett hvor lenge den blir kjørt på starteren. Med start gass går den til gassen er brukt opp, deretter ikke livstegn.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.