natz935 Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Hei Folkens. Ny her på forumet. Det har seg slik at jeg nå er kommet i besittelse av en Mercedes 300. Som jeg gjerne kunne tenke meg å få på veien til sommeren. Bilen starter og går som ei klokke. Har fått bilen på bukk og undersøkt understell. Ser ut som det meste av bremserør og drivstoffrør(??) er godt preget av rust og har en formening om at dette kan bli en utfordring for EU OK. Disse drivstoffrørene kan se ut til at er mange, litt varierte dimensjoner og koblinger. Noen som har kjennskap til hvor en kan få tak i et slags rep-sett for disse? (Minner om at jeg er litt fersk i gamet så beklager eventuelle feile begrep, rett meg gjerne) Regnr for den som måtte trenge det: DJ81600 Legger ved litt bilder: Rørskader Bensinpumpe, dette røret som skal være blankt (med bøy) er dette mulig å få kjøpt uten å anskaffe komplett ny bensinpumpe? Her sliter jeg med en liten bensinlekasje, mistenker at om jeg får strammet klemmen så vil det bli grådig mye tettere da den er løs. Men hele røret her burde vell også byttes. Dette er bak ved bensintanken. rett innenfor venstre bakskjerm. Bilde av gliset. Tips og ideer mottas med stor takk! Hilsen en som er ivrig etter lærdom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Rørene ville jeg sjekket litt grundig. Om det er overflaterust som ikke stikker dypt, ville jeg pusset litt av dem, og oljebehandlet dem, så ikke de ruster noe mer. Bremserør er relativt enkelt å bytte ut til kobbernikkel, med flenseverktøy. Det får du kjøpt på alle bilrekvisita. Bilen ser jo fin ut, så jeg skjønner godt at du vil ha den i gang til cab-sesongen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted February 8, 2017 Share Posted February 8, 2017 Disse rørene er det bare å bytte. Ta ned bakstillingen å legg nye rør. Würth har bremserør og 6mm rør i "grønnChrome",slik som er på bilen originalt til ca.65kroner meteren.Det koster lite kontra org, å org kommer å på rull, men til ca 1250,- pr.lengde. På bl.a biltema har de helt greit verktøy (til flensing og bøying) og de niplene du trenger. Er det som på min trenger du 4.75mm til bremser, 6mm til oljeretrykk og 8mm til oljeretur og bensin. Jeg kjøpte skikkelige stålrør, men de trenger lakk å er litt tykkere så de er litt tyngre å bøye. Du kan bruke opp igjen niplene dine, men da anbefaler jeg at du klipper av rørene helt inntil å så bruke en 6kant pipe å skru de opp med. Prøver du deg med en fastnøkkel på runner du de ganske sikkert, selv med "bremsenøkkel". Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts