kjetilm Posted February 5, 2017 Share Posted February 5, 2017 Vurderer å kjøpe felger med oppgitt senterhull 66.5. Det er 0,1 mm mindre en standard MB 66,6. Noen som har vært borti dette???? Enkleste ville jo vært å prøve, men felgene kommer fra tyskland.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atmobil Posted February 6, 2017 Share Posted February 6, 2017 Det enkle svaret blir jo Dremel. Blir det for trangt så sliper du fort ut 0,1 mm. Det kan jo å hende at de passer dønn rett på, 0,1 mm er ikke mye til forskjell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted February 6, 2017 Share Posted February 6, 2017 Antagelig er de 66.6. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjetilm Posted February 8, 2017 Author Share Posted February 8, 2017 Det er vel det jeg tror også, men det kunne jo være at man markedsdifferensierte produkter (f.eks til tilhenger), og at den 0,1 mm gjorde at felgene ikke gikk til bil. Dremel er ikke engnet for nye felger... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atmobil Posted February 8, 2017 Share Posted February 8, 2017 Det er vel det jeg tror også, men det kunne jo være at man markedsdifferensierte produkter (f.eks til tilhenger), og at den 0,1 mm gjorde at felgene ikke gikk til bil. Dremel er ikke engnet for nye felger... Hadde jeg vært den som hadde bestilt nye felger fra det store utland for så å finne ut at de passer bare nesten når de kommer så hadde jeg funnet fram Dremel (eller annet egnet verktøy). Svært mye av ettermarkedsdeler en får kjøpt til eldre biler i dag må jo modifiseres litt for å passe rett uansett. Hadde jeg handlet fra en butikk i nærheten så hadde jeg selvsagt tatt de med tilbake men kommer de levert fra et sted langt unna så blir det jo mye værre. Moralen er den at det som bare passer nesten eller ikke i det hele tatt kan alltids modifiseres til å passe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth.L Posted February 10, 2017 Share Posted February 10, 2017 Eller noen som kan ta det i dreiebenk for deg, er vel flere av dissa felg oppussing firmaene som fikser sånt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted February 11, 2017 Share Posted February 11, 2017 Dreiebenk høres i hvertfall mye bedre ut en Dremel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar334 Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 Jeg anbefaler Dremel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts