Danielra Posted February 4, 2017 Share Posted February 4, 2017 Hei å hå, har kjøpt meg et lite problem... Hentet meg en g270 for et par dager siden og oppdaget på veien hjem at bilen rister noe helt for j*** til tider. Symptomer: - 1700-1900 rpm under pådrag rister den kraftig - kjenner også litt vibrasjoner før og etter 17-1900 rpm - rister ikke i park eller nøytral, uansett turtall. - rister like mye i fart som stillestående i D med bremsen inne og litt pådrag. - turtall og motstand har alt og bety, hastighet betyr ingenting. - ganske ivrig etter å låse girene på lavt turtall, må ha mye pådrag før den girer ned. Slurer omtrent aldri. - litt fiselyd fra motor over 2500-3000rpm, ikke spor etter lekkasje rundt dyser. En dyse er byttet for ca 2 år siden, syl 1. Kan det være noe med lockup på converteren? Var noen feilkoder som lot seg slette, har ikke sett om de er tilbake enda men... la ved et bilde som jeg satser på vises Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marevan Posted February 4, 2017 Share Posted February 4, 2017 Jeg setter en knapp på oljepumpen på inngående aksel i kassa. Og eller converteren. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steve Posted February 5, 2017 Share Posted February 5, 2017 Nye motorfester, min Ml 270 rista som fy med gasspådrag. Skifta motorfester å da forsvant ristingen. Sent fra min E6853 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danielra Posted February 5, 2017 Author Share Posted February 5, 2017 Nye motorfester, min Ml 270 rista som fy med gasspådrag. Skifta motorfester å da forsvant ristingen. Sent fra min E6853 via Tapatalk Rista den ved full pådrag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steve Posted February 6, 2017 Share Posted February 6, 2017 I hele registeret, men mest ved ca halv gass i motbakker. Sent fra min E6853 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danielra Posted February 11, 2017 Author Share Posted February 11, 2017 Til info, byttet dyse nr 5 maler som en pusekatt igjen nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steve Posted February 16, 2017 Share Posted February 16, 2017 Hurra 🙌 Sent fra min E6853 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts