Jump to content

"motor-lys" (gult) på s211

magn(e)um

Recommended Posts

I dag kom motorlyset på, altså det gule advarsels lyset....

I følge displayet på bilen er det ingen feil, men den er over både på oljeskift og D-service. Kan dette være årsaken? Er det noen måte å finne ut hva som trigger lyset uten tester?

Synes det er på sin plass å opplyse om våt temp.sensor som i mitt tilfelle kom av olje som lakk gjennom turboen, og som endte skjebnesvangert...

Det behøver langt fra være det, men vil advare om at man ikke må ta lett på at lampa bare er gul og ikke rød. Den sensoren burde hatt rød lampe :)

Jeg tok bare ut sensoren og tørket av den og lampa slukket, 14 dager etterpå raste motoren :(

= en passelig dyr erfaring rikere.

Synes det er på sin plass å opplyse om våt temp.sensor som i mitt tilfelle kom av olje som lakk gjennom turboen, og som endte skjebnesvangert...

Det behøver langt fra være det, men vil advare om at man ikke må ta lett på at lampa bare er gul og ikke rød. Den sensoren burde hatt rød lampe :)

Jeg tok bare ut sensoren og tørket av den og lampa slukket, 14 dager etterpå raste motoren :(

Er gla min får ny turbo i disse dager da! :)

Er gla min får ny turbo i disse dager da! :)

Det er nok lurt, du som har olje både her og der...Runaway vil ingen oppleve :(

Når jeg startet bilen i dag var det ingen ekle lys å se.... Men jeg fikk lånt meg en tester og den leste ut "p0123 ($12)" som svar. Dette er vel Throttle position sensor. Er dette en vanlig feil?

Hei så flott du fikk lest av feilen. Dette er en billig reparasjon hvis det er den sensoren lett og bytte kalles map sensor.

Sent from my iPad using Tapatalk

Når jeg startet bilen i dag var det ingen ekle lys å se.... Men jeg fikk lånt meg en tester og den leste ut "p0123 ($12)" som svar. Dette er vel Throttle position sensor. Er dette en vanlig feil?

Hei så flott du fikk lest av feilen. Dette er en billig reparasjon hvis det er den sensoren lett og bytte kalles map sensor.

Sent from my iPad using Tapatalk

MAP(manifoild absolute pressure sensor) og throttle position sensor er da to forskjellige ting?

Få tatt en diagnose.

Ingen grunn til å sitte og gjette i blinde.

Sist den kom opp på vår, var det en vakuumslange til en aktuator av noe slag på høyre sylinderrekke som var hoppet av. Diagnosen ga 3 alternativer, og ba meg sjekke forskjellige ting. Jeg gjorde det, og da var feilen åpenbar.

Få tatt en diagnose.

Han har jo tatt diagnose, med resultatet gasspjeld sensor :)

Feilkodeavlesning=Avlesning av feillager

Diagnose=Feilsøking og konstatering av feilen

Slik jeg ser det har trådstarter lest ut feilkode, ikke tatt diagnose.