arildji Posted February 3, 2017 Share Posted February 3, 2017 Min ML350 2010-modell (W164) siger ned på det venstre bakhjulet når den har stått parkert en liten stund (10-20 minutter?). Noen ganger (men ikke alltid) kan jeg høre en svak, men kontinuerlig susing av luft når jeg bøyer meg ned og lytter ved hjulet like etter at jeg har parkert. Bilen hever ser igjen etter 10-20 sekunder etter at jeg starter motoren. For 2 måneder siden fikk jeg en sprekk i belgen på den høyre siden og det artet seg ganske likt. Bilen sank ned på høyre side bak når den ble parkert, men da var susingen av luft hørbar bare man var i nærheten av bilen, og det tok bare 2-3 minutter før den hadde sunket ned. Mitt dilemma er at det er en måneds ventetid på å få bilen inn på verksted hos merkeforhandler, og forrige gang kostet reparasjonen 13800,- kr. Derfor sjekket jeg med et uavhengig verksted som både har godt rykte, og som jeg personlig bare har gode erfaringer med (de har ordnet alt med konebilen (Audi A6 2001-modell) de siste 5 årene). De skulle bare har 5900,- for å skifte belg, og de hadde selvsagt kortere ventetid. Hvor sikker kan jeg være på at det er belgen som er problemet på venstre side? Skal jeg bare la det uavhengige verkstedet skifte belg, eller bør jeg la merkeverkstedet gjøre feilsøk/diagnose i tilfelle det skulle være noe annet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted February 4, 2017 Share Posted February 4, 2017 Er jo bare å ta turen under med ei sprayflaske med zalovann og sprut i vei, så finner du det fort ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Malerbakken Posted February 16, 2017 Share Posted February 16, 2017 Hva med å la det andre verkstedet feilsøke og bytte belgen om de mener det er den som er feil? Bytte av luftbelhg bak på 164 er rimelig enkelt så selve jobben bør ikke koste mye. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts