esten Posted February 2, 2017 Share Posted February 2, 2017 Hei Jeg vurderer å kjøpe en 2012 mod 212 for å trekke campingvogna som er 1900kg. Spørsmålet er bare, vil en sedan bli veldig lav bak, når man setter 90kg på kroken, og mye bagasje bak?? Ser jo at stv ville vært bedre, da den har nivåreg, men har funnet en meget pen sedan til rett pris. Bilen er forøvrig en 2012 mod 220 cdi. Espen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cityhopper Posted February 6, 2017 Share Posted February 6, 2017 Hei, tror du må være forberedt på at en W212 kommer til å bli noe baktung med såpass kuletrykk... Er sjelden man ser en sedan som ikke går med snuten litt i været når en tung henger kommer på, og en nærmer seg maks kuletrykk. Men man bruker jo gjerne bilen til mye annet enn å trekke tungt, så viss du har en fin bil i kikkerten og ikke ønsker stsjonsvogn, ville jeg slått til uansett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted February 6, 2017 Share Posted February 6, 2017 En får jo sedan med airmatic også. Det er vel ikke tilfelle at den du titter på har det? Uansett, min tante kjører en W211 sedan 2009 modell og trekker vogn hver sommer. Hun har kjørt til Sør-Italia med vognen, en E200 CDI altså. Så alt går, ser ikke ut til at den er alt for baktung med vognen på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
esten Posted February 6, 2017 Author Share Posted February 6, 2017 Er nok vanlig dempere ja. https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=90086143&fks=90086143 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cityhopper Posted February 6, 2017 Share Posted February 6, 2017 Du kan jo sjekke ut om taxi-fjørene er stivere enn standard. Eller har de bare ekstra lang vandring? Mulig de tåler høyere belastning enn standard og at bilen er ekstra godt egnet til å gå med tung last bak... Verdt å sjekke. Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
esten Posted February 6, 2017 Author Share Posted February 6, 2017 Er det forskjell om det er gammel taxi eller ikke altså. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cityhopper Posted February 6, 2017 Share Posted February 6, 2017 Ja, mener biler som er levert utrustet til taxibruk fra fabrikk har andre fjører. En ser det fra bildene at denne har ekstra bakkeklaring. Er helt sikkert folk her på forumet som kan mer om disse taxiopsjonene, evnt de som selger bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slippern Posted February 6, 2017 Share Posted February 6, 2017 Har 211 jeg drar vogn med og har luft bake.. Kunne faktisk aldri ha kjøpt meg bil som ikke har luft bake.. Er jo helt fantastisk og slippe og tenke på bakkeklaring og vekt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted February 6, 2017 Share Posted February 6, 2017 Det er en utstyrkode som heter "høyere bakkeklaring" på norsk ja. Da er bilen en del høyere bak. En kamerat av meg har en slik EX-taxi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts