500AMM Posted February 1, 2017 Posted February 1, 2017 Hei. Selger unna litt bremsedeler. Jeg kjøpte dette settet for flere år siden til bruk på SuperMerc'n, men det ble aldri montert fordi en annen løsning ble valgt. • 4-stempla AMG kalipere (Brembo) som opprinnelig er i sølv som vist nederst på bildet. De har ikke AMG emblem. • bremseklossene har liten slitasje • 330 x 26 mm ventilerte skiver, ingen målbar slitasje • bremsebånd til park.bremsen har svært liten slitasje • bolter, fjærer, slitasjeindikatorer, bremseslanger som vist følger med Bremsene passer i utgangspunktet på en rekke modeller som nevnt i trådtittel, men det er ikke Plug&Play på f.eks. 124 og 201 uten modifisering av bremseskjoldene. Men skivene passer på spindelen og kaliperne kan skrus rett på. Tok en kjapp runde på tyske eBay og det ser ut som et komplett sett i tilsvarende tilstand ligger på rundt ca.600 Euro. Med frakt + moms kommer det på rundt 7.000 kroner og det er nok litt for spenstig. 4.000 + frakt er kanskje en grei pris, eller gi bud! -a- Quote
500AMM Posted April 5, 2018 Author Posted April 5, 2018 Da er disse bremsene solgt til et klubbmedlem! Quote
Tor Anton Posted April 5, 2018 Posted April 5, 2018 Hva ble disse levert på? Silver arrow hadde vel denne størrelsen foran? Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
500AMM Posted April 5, 2018 Author Posted April 5, 2018 Jeg tror de ble levert på stort sett alle modeller med 1.generasjon AMG bremser, altså AMG-bremser som kom etter Silver Arrow. De står bl.a. på SLR McLaren, E55 AMG, S og SL 55 AMG. Quote
Tor Anton Posted April 6, 2018 Posted April 6, 2018 Hva var diameteren på de foran så lenge det er 330 bak?? Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
tommern57 Posted April 6, 2018 Posted April 6, 2018 Dissa er vel aldri levert på E55? For den første modellen som kunne bestilles med sånne, var 211, og den har 90 mm hullavstand på boltene. Detta er vel 75mm? Men jeg vet de jeg har, er fra en SLK 55 AMG. Quote
500AMM Posted April 6, 2018 Author Posted April 6, 2018 Det er godt mulig det finnes 2 typer med forskjellig hullavstand, men selve typen kaliper står ihverfall på 211: https://www.google.com/search?hl=no&biw=1247&bih=780&tbm=isch&sa=1&ei=vjzHWpzHE8Gv6ASohIMI&q=E55+AMG&oq=E55+AMG&gs_l=psy-ab.3..0j0i30k1l9.22817.24500.0.25230.12.12.0.0.0.0.73.734.12.12.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.8.523...0i19k1j0i30i19k1.0.SWKr1v1EGOM#imgrc=_&spf=1523006680634 De jeg solgte har 75 mm hullanstand. Quote
500AMM Posted April 6, 2018 Author Posted April 6, 2018 Hva var diameteren på de foran så lenge det er 330 bak?? Sent fra min D5803 via Tapatalk Disse AMG kaliperne ble lansert sammen med 8-stempla kalipere foran på E-klasse og oppover, og skivene var flytende 360 x 36 mm. C-klasse med performance package P030 hadde 6-stempla på 360 x 32 mm foran, mens på SLK var det 6-stempla på 340 x 32 mm. Disse 6-stempla kaliperne er helt like, har kun forskjellig brakett tilpasset skivediameter. Og til info: man får ikke kjøpt separate braketter fra Brembo for eventuellt å oppgradere kalipere til 340 mm skiver til 360 mm skiver. Kaliperne kan heller ikke leveres til sertifisert Brembo-verksted for ombygging. Jeg har vært i kontakt med både Brembo direkte og den norske Brembo-importøren om dette. Quote
tommern57 Posted April 6, 2018 Posted April 6, 2018 Forskjellen på E-klassen er fra 210 til 211. Hullavstanden økte bak fra 75 til 90 mm, og framme er det samme hullavstand, men 210 har 12mm bolter mens 211 fikk 14mm. Jeg har et par sånne 8-stempla fra 211 liggende, om noen skulle føle suget. Quote
Tor Anton Posted April 6, 2018 Posted April 6, 2018 Ang de brakettene så er det noen som har slike. Sett flere brembo som Silver arrow på andre merker, å de har andre braketter, mens andre calipere har samme oppsett på brakett, men leverer til mange forskjellige merker, ink mb. Så her ser jeg muligheter til å pare de rette delene. Hvis en ikke lager de selv da. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
500AMM Posted April 8, 2018 Author Posted April 8, 2018 Ja, det er flust opp med leverandører av braketter og adaptere, bremseoppgraderinger foregår i et enormt omfang. Siden jeg jobber med materialer og sveising er jeg opptatt av dokumentasjon for å få dette godkjent hos Vegvesenet. Man kan alltids bruke slike som ECS Tuning https://www.ecstuning.com som tilbyr flotte løsninger, men de er veldig dyre. Jeg vurderer å bruke EPYTEC https://www.epytec.de, de kan skaffe tilveie materialsertifikater på delene som vil være til stor hjelp for godkjenningen. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.