oleole Posted January 31, 2017 Share Posted January 31, 2017 Jeg vet det er vanskelig å si hva et problem med en motoren er uten å undersøke osv, men håper noen kan gi noen råd. Jeg har en c200 cdi 2001 modell som sto på tomgang her om dagen i ca 5 minutter da motoren begynte å riste mye og jukse for så å stoppe. Prøvde å starte bilen igjen etterpå, men vil ikke starte igjen. Byttet Dieselfilter, men hjalp ikke. Noen som har opplevd det samme og har en formening om hva det kan være ?? Hjelp settes stor pris på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GJB Posted January 31, 2017 Share Posted January 31, 2017 Jeg vet det er vanskelig å si hva et problem med en motoren er uten å undersøke osv, men håper noen kan gi noen råd. Jeg har en c200 cdi 2001 modell som sto på tomgang her om dagen i ca 5 minutter da motoren begynte å riste mye og jukse for så å stoppe. Prøvde å starte bilen igjen etterpå, men vil ikke starte igjen. Byttet Dieselfilter, men hjalp ikke. Noen som har opplevd det samme og har en formening om hva det kan være ?? Hjelp settes stor pris på Har du sjekket o-ringene som sitter i hver ende av de forskjellige dieselrørene omkring filter etc? Om de ikke er tette vil den suge luft.. Fyllte du opp dieselfilteret før du forsøkte å starte igjen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oleole Posted January 31, 2017 Author Share Posted January 31, 2017 Nei de har jeg ikke sjekket. Men jeg tok av slangen på dieselfilter og tok på tenningen/prøvde å starte. Kom ikke noe Diesel ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GJB Posted January 31, 2017 Share Posted January 31, 2017 Nei de har jeg ikke sjekket. Men jeg tok av slangen på dieselfilter og tok på tenningen/prøvde å starte. Kom ikke noe Diesel ut. Det eneste du oppnådde da er vel å dra luft inn til pumpa vil jeg tro.. Tror du må fylle opp filteret for å få dette til, og vær forsiktig med å kjøre starteren altfor lenge ad gangen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oleole Posted February 1, 2017 Author Share Posted February 1, 2017 Vet du om det er mye jobb å bytte pumpa på dem ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GJB Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Vet du om det er mye jobb å bytte pumpa på dem ?? Veit ikke, den sitter jo greit plassert så vil ikke tro det er så ille.. Vil tro den koster endel dog. Dette er en OM611 motor? Tror du burde få lest ut feilkoder via diagnose først, det kan vel muligens gi svar på hva som er problemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oleole Posted February 8, 2017 Author Share Posted February 8, 2017 Vet du hvor dieselpumpa sitter på disse ?? Det meste er sjekket utenom pumpa. Faller nok på å bytte den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GJB Posted February 8, 2017 Share Posted February 8, 2017 Vet du hvor dieselpumpa sitter på disse ?? Det meste er sjekket utenom pumpa. Faller nok på å bytte den Dieselpumpa sitter vel i fremkant av motoren, rett over vannpumpa om jeg husker riktig, dette er en om611 motor? Men har du mye diesel på tanken? Er vel en mulig feilkilde der om du har under halv tank og pumpa i v. tankhalvdel ikke virker som den skal. Usikker på om det er slik på 01 modellen, men 202 varianten har denne funksjonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts