Jump to content

Middel for vedlikehold av skinninteriør

MB560

Recommended Posts

Har perforert nappaskinn med ventilasjon i min 2010 Mercedes GL.

Kjøpte for ei stund sidan "Meguiars gold class rich leather cleaner / conditioner", men dette er ein hvit krem som blir som kvite flekkar nedi perforeringa.

Nokon som har anbefaling til produkt? Ynskjer matt "look" som når nytt. Spesielt førersetet har ein tendens til å verte litt meir blankt.

Gjeld forsåvidt også min 1989 mod 126 SEC med skinninteriør, men her er det heilt anna type skinn. Perforert der og, men kjennest mykje tjukkare og stivare.

Har brukt det Tonny skriver her. Kjempemiddel som gjør skinnet matt og som nytt. Er hvit melk du legger på her også, som skal trekke inn i setet. Kan få det i hullene, men det tørker ut. Bruk varmluftpistol for å jevne ut skinnet (stramme opp), da blir du kvitt rynker også.

• 5 months later...
  • 3 weeks later...

Ja, det blei stor forskjell. Setene hadde nok ikke vært behandla så mye, så de virka litt tørre. Blei myke og fine.

Hvilke produkter brukte du? Skal ta en runde på skinnet til uken jeg også :) Ser det begynner å bli litt blankt.

Når det gjelder rengjøring, bruker jeg et spesielt middel som jeg ikke trur er i fritt salg. Det er en interiørrens som bl.a er godkjent for bruk i fly. Når det gjelder skinnmiddel, har jeg prøvd det meste på markedet fra dyrt til billig.

Det middelet som faktisk er på vei til å bli min favoritt pr. i dag er faktisk: http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Kuperengjoring/Larpleiesett-2000031055/

Rensemiddelet i denne pakka var jeg ikke spes imponert over, men impregneringsolja fungerer minst like bra som de dyre jeg har prøvd. Har ikke prøvd det i merca enda, og har litt irrasjonell reservasjon for BT-produkter på den, men det er faktisk ingen garanti for at dyrt er best.