Mercedesmatias Posted January 27, 2017 Posted January 27, 2017 Hei! Jeg har fått problemer med å få komunikasjon med girkassen på bilen min. Noen ganger (det skjer altså ikke hver gang, men oftere og oftere), når jeg starter bilen, så står det hverken P/R/D/N i dashbordet. Og bilen kjører på ett gir. Hvis jeg kjører litt og stopper for å restarte bilen, så kommer kontakten tilbake. Da har jeg full funksjonalitet frem til neste gang. Lurer på om det kan være noe kontakter eller ett eller annet? Det er også veldig vanskelig å få bilen i gir når jeg ikke har komunikasjon og jeg må bruke litt makt for å få den i det som skal være Drive (D). Føler at denne maktbruken ikke er helt heldig for systemet, men noen ganger må man bare av gårde. Quote
Simen Malerbakken Posted January 31, 2017 Posted January 31, 2017 Start med å sjekke kontakten på girkassen, ikke uvanlig med olje i denne og dermed dårlig kontakt, men ellers er jo en diagnosetest å foretrekke som startpunkt for en hver feilsøkning. Quote
Recommended Posts