Jump to content

Avstivningsstag til alle (ekskl. V8-V12) W124 og W201 i aluminium!

Recommended Posts

Posted

Kan skaffe meget billige fjærbenstag til alle W124 untatt V8-V12 og alle W201. For å stive av bilens chassi. Ser kult ut i motorrommet og øker kjøreegenskapene ;)

Skal bestille meg ett nå, så ser jeg på kvaliteten om det er bra. Kunne evt noen andre tenkt seg å kjøpe dette?

Tipper jeg vil kunne selge dem for litt i overkant av 1300,- + frakt

Ser omtrent slik ut bare litt kraftigere:

2093eda3.jpg

NB! Må ikke forveksles med "billigutgaver" i rødlakkert stål.

Posted

Hei. Mulig dumt spm.. Vil ikke et slikt stag påvirke f.eks en kolisjon fra siden foran? Skyve skade over til andre siden også?? Og evnt opp i panser...

Hmm, det er jeg jammen ikke sikker på. Tror nok du skal få en kraftig smell før fjærbeinstaget knekker eller bøyer seg. Om det skulle bøye seg oppover så ville det nok bulket panser ville jeg tro. Ikke akkurat noe jeg har tenkt noe særlig på  :P

Ser fett ut i motorrommet hvertfall ;)

Wiechers500E2.jpg

Posted

Skal slenge inn en liten brannfakkel til dere her: dette er under bonnet dekal trimming

Fordi:

MB chassisene er såpass stive at gevinsten er meget begrenset

Foringene i fremvogna på disse bilene flex'er myyye mer enn dempertårna vil være i nærhet av

Kan sikkert gjøre nytten dersom man har:

- byttet alle foringer til hard polyuretan (eller nylon) eller balljoints

- har masse power og klisterdekk

- og samtidig kappet bort deler av fronten for å få på plass intercooler eller tilsvarende.

BMW folket har eksperimentert litt på dette og resultatet kan leses her:

http://www.bmwccn.no/rogaland/strutbar.html

Posted

Høres meget fornuftig ut det du sier :) Ser nå hvertfall kult ut :D

Hvor får man forresten tak i disse polyurethanforingene? Det er jeg intressert i.

Kan forresten også skaffe justerbare camberplater til W201 og W124 i blankt eller sorteloksert aluminium.

Posted

Prøvde et par stagg til min w201 før jeg fikk et som passet.

Stagget koliderte med bremseveskebeholderen, så jeg hadde måtte fjerne den for å få brukt staggene.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...