Nymoo Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Hei! Lurer på om man kommer igjennom EU-kontroll med rust i kanalen? Om ikke, hvordan kan dette fikses? Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Sørensen Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Er det rustet hull, hvor stort er eventuelt hullet, er det litt rust, er det mye rust, er det en flekk eller er det flere flekker eller områder? Sent fra min SM-G935F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Da jeg sjekket regelverket (skulle ha en 210 på eu ) så gikk det om hullet ikke var større emm 5x10cm. De mente at det var strengere om det var på jekkfeste,men der er de jo stivere enn andre steder i kanalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EirikL Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Det er ikke så strengt faktisk. Bare å søke opp pkk instruks for bedømmelse av rustskader. 25cm x 25cm eller 25% av den totale omkrentsen skal normalt bedømmes som 2'er feil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Som Eirik sier, så er det ganske mye til før det anmerkes feil. Verkstedene er gjerne glade i å anmerke feil uansett, så ikke de risikerer noe bråk (og kanskje får litt jobb). Fasiten er her : http://www.vegvesen.no/_attachment/62140/binary/15606 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Jeg fikk anmerkning på biltilsynet da jeg var der for noe annet. Det var lakkrust ved jekkfeste å han pirket og pirket til han fikk et lite hull. Jeg ref til regelverket å han argumenterte for at det var ved jekkfeste. Så der er desverre ikke helt enkelt. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts