Jump to content

W251 vs S211 4-matic vs S212?

Are

Recommended Posts

Nå som enda en bil må byttes ut har jeg lurt på om jeg ikke skal sikte litt høyere enn 50000kr for en bil.

Ønsker fortrinnsvis flest mulig seter og drift på flest mulig hjul og (selvfølgelig) fortrinnsvis Mercedes :)

Samtidig er forutsigbart bilhold selve årsaken til å bruke så mye på en bil så da bør det jo være en stabil modell..

Alternativene ser ut til å være pre-facelift R-klasse, facelift 211 med 4matic eller eventuelt en taxikjørt 212 facelift uten 4matic.

Noen som har noen gode innspill til hva som gir greiest bilhold fremover?

Heller litt mot 212 facelift, men da tror jeg det må bli uten 4x4..

Pris tenker jeg 150-200k et sted.

Jeg tror det blir vrient å få det forutsigbare vedlikeholdet på alle variantene du nevner her, men jeg har ikke mye negativt å si om 211 facelift, slik jeg kjenner de. Tror det kommer veldig an på individet. På skriverene å dømme, så ville jeg unngått v6-diesel.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Har selv en 212 som er taxikjørt, dog ikke facelift. Min har gått snart 445k, og har fungert bra for meg i det året jeg har hatt bilen. Eneste problemene jeg har hatt, er at ballasten på ene hovedlykten takket for seg, og at webastoen har takket for laget.

Hvis du går for 211 med clutchpakke i fordelingskassa (alle dieselutgavene og de store bensinmotorene) er det svært viktig at det er byttet olje på fordelingskassa hver 60kkm.

Alternativet er at clutchpakka ryker, noe som i praksis kan medføre bytte av fordelingskassa. Å bytte fordelingskasse er svært kostbart.

Det kan godt være at dette gjelder også R-klasse, men det kjenner jeg ikke til, jeg vet dog at samme kasse brukes i C-klasse, E-klasse og S-klasse.

den litt udefinerbare følelsen av glede og velvære kan man ikke finne i andre biler.

Ikke 100% sikker på om dette kun kan attribueres til Mercedes, men det var i alle fall ingenting i nærheten av dette i E60..

Litt av det samme fikk jeg første gang jeg kjøpte en A8, men kanskje ikke helt sammenliknbart, føler mer ro i en Mercedes enn i en Audi.

Så neste problem er å finne en DAB+/ipod/telefonløsning som ikke koster en arm og i tillegg passer med den originale command....