Are Posted January 22, 2017 Share Posted January 22, 2017 Nå som enda en bil må byttes ut har jeg lurt på om jeg ikke skal sikte litt høyere enn 50000kr for en bil. Ønsker fortrinnsvis flest mulig seter og drift på flest mulig hjul og (selvfølgelig) fortrinnsvis Mercedes Samtidig er forutsigbart bilhold selve årsaken til å bruke så mye på en bil så da bør det jo være en stabil modell.. Alternativene ser ut til å være pre-facelift R-klasse, facelift 211 med 4matic eller eventuelt en taxikjørt 212 facelift uten 4matic. Noen som har noen gode innspill til hva som gir greiest bilhold fremover? Heller litt mot 212 facelift, men da tror jeg det må bli uten 4x4.. Pris tenker jeg 150-200k et sted. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marevan Posted January 22, 2017 Share Posted January 22, 2017 Jeg tror det blir vrient å få det forutsigbare vedlikeholdet på alle variantene du nevner her, men jeg har ikke mye negativt å si om 211 facelift, slik jeg kjenner de. Tror det kommer veldig an på individet. På skriverene å dømme, så ville jeg unngått v6-diesel. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petterw Posted January 22, 2017 Share Posted January 22, 2017 Har selv en 212 som er taxikjørt, dog ikke facelift. Min har gått snart 445k, og har fungert bra for meg i det året jeg har hatt bilen. Eneste problemene jeg har hatt, er at ballasten på ene hovedlykten takket for seg, og at webastoen har takket for laget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Hvis du går for 211 med clutchpakke i fordelingskassa (alle dieselutgavene og de store bensinmotorene) er det svært viktig at det er byttet olje på fordelingskassa hver 60kkm. Alternativet er at clutchpakka ryker, noe som i praksis kan medføre bytte av fordelingskassa. Å bytte fordelingskasse er svært kostbart. Det kan godt være at dette gjelder også R-klasse, men det kjenner jeg ikke til, jeg vet dog at samme kasse brukes i C-klasse, E-klasse og S-klasse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Malerbakken Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 Den som er rimeligst å eie av disse er nok 212 bilen du skisserer, jeg vet ikke om jeg ville måttet ha en facelift, den preface er jo også ganske ok. Dette er biler med svært få feil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Are Posted January 24, 2017 Author Share Posted January 24, 2017 Hva om jeg forsurer hele bildet med BMW E60 x-drive? Disse ser ut til å være innenfor rekkevidde.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Malerbakken Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Fine biler det også, men da er nok R-klasse i hvertfall ikke noe mer problematisk. Er jo en veldig annen type bil, og da er du på 5 seter igjen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Are Posted January 31, 2017 Author Share Posted January 31, 2017 Prøvekjørte en 1-eier R-klasse. Flott bil, deilig å kjøre. Prøvde et par BMW E60 og skjønte vel egentlig da at jeg hører hjemme i en Mercedes, så nå står det en R på utsiden:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Malerbakken Posted January 31, 2017 Share Posted January 31, 2017 Gratulerer med ny bil! Det er jo alltid moro med nye biler, og du vet Mercedes-Benz følelsen, den litt udefinerbare følelsen av glede og velvære kan man ikke finne i andre biler. Was einem am Herzen liegt. (For det som ligger hjertet nærmest) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Are Posted February 3, 2017 Author Share Posted February 3, 2017 den litt udefinerbare følelsen av glede og velvære kan man ikke finne i andre biler. Ikke 100% sikker på om dette kun kan attribueres til Mercedes, men det var i alle fall ingenting i nærheten av dette i E60.. Litt av det samme fikk jeg første gang jeg kjøpte en A8, men kanskje ikke helt sammenliknbart, føler mer ro i en Mercedes enn i en Audi. Så neste problem er å finne en DAB+/ipod/telefonløsning som ikke koster en arm og i tillegg passer med den originale command.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.