slippern Posted January 21, 2017 Share Posted January 21, 2017 Har fått en oljelekkasje på kjælken.. I front er motoren tilgriset. Bunnpannen også, men det er vell fordi oljen den lekker i front og oljen kryper bakover.. Venstre og høyre side av blokken er tørr å fin.. Bak vestre side er tilgriset i fra blokk, renner ned imellom motor/gir, ikke slik på høyreside... Oljekjøleren?? Har på ca 14dager spist opp oljen som er imellom min-max (Ca 3mm til nede på min nå).. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slippern Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 Det var pakningen til oljekjøleren som var synderen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johans Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Vissnok en vanlig feil. Måtte bytte på min OM648 også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slippern Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 Iallefall på OM642 så er det en vanlig feil, kom ut ny å forbedret pakning i 2011 ish.. Det værste om OM642 er at kjøleren sitter nede imellom V-en, så er mye skruing for og komme til.. Men jobben er kurant og enkel.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johans Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Høres bra ut! Har idag en OM642 11-modell! Håpe æ slipper å skru bil på ei stund.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts