Mr. Nygård Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Driver å skifter vannpumpe på en M117 - motor, og det er mindre intuitivt hvordan denne skal løsnes. Er det slik at reimhjulene som sitter på motoren må av ? I så fall hvordan får jeg av disse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted January 20, 2017 Author Share Posted January 20, 2017 Litt google sier at man skal bruke en "impact gun" til å få av den 27mm store bolten??? http://cdn4.pelicanparts.com/techarticles/Mercedes-W126/14-WATER-Water_Pump_Replacement/images_med/pic22.jpg Hva er det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Muttertrekker Kan bruke luft og. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted February 3, 2017 Author Share Posted February 3, 2017 Skal termostathuset til M117 motor ha pakning? Det er O-ring rundt termostaten, men jeg tenker på selve aluminiumshuset som er festet med 3 skruer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Malerbakken Posted February 16, 2017 Share Posted February 16, 2017 Det er to forskjellige termostathus, de med konisk overflate mot gummipakningen rundt termostaten skal ikke ha annen pakning, de med flat overflate skal ha pakning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted February 17, 2017 Author Share Posted February 17, 2017 Takker for svar. Lagde egen pakning, da jeg har konisk hus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oyvindho Posted April 5, 2018 Share Posted April 5, 2018 Jeg skal gjøre det samme som du har gjort, og har kommet til den nederste bolten på pumpehuset. Ser ut som om jeg må av med reimhjulet for å få ut den bolten (for en tåpelig konstruksjon.....). Fant du ut av hva du kunne bruke (impact gun?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted April 6, 2018 Author Share Posted April 6, 2018 Måtte av med reimhjulet ja. Brukte luftrekker og latmannsarm på den store bolten på enden. Dette for å få av siste bolten på vannpumpa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oyvindho Posted April 6, 2018 Share Posted April 6, 2018 Takk for svar. Da får jeg finne frem lufttrekkeren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts