gekko4u Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 har 01 320cdi som har stått 1 mnd og etter jeg starta den idag funker alt helt fint utenom at turbo'n ikke går i det hele tatt ? jeg har ikke hatt noe uling eller noe annet med turbo når jeg parkerte den , den vil ikke starte under 3.5 + grader ute som er glødeplugger/rele som ikke virker hvor skal jeg starte feilsøking Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas94 Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Wastegate.. Villa startet med å kanskje tatt å startet motor og sett om wastegate staget rører seg. Hvis det ikke rører seg, vil jeg tro det mest sannsynlig er åpen og kjører en god del eksos forbi eksos skovelen i turboen. Er det merkbart med svartrøyk ved pådrag? (tyder på for lite luft) Det du også kan gjøre er å ta av luftfilterslangen inn til turboen og se hvordan innsugs skovlene ser ut. Kommet et fremmedlegeme inn der og knust skolvene på innsuget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gekko4u Posted January 18, 2017 Author Share Posted January 18, 2017 takk for svar , ja rundt 3000 rpm kommer det puljer med svart røyk ... da skal jeg vente til det blir lyst med å feilsøke litt , så wastgaten skal bevege seg ved pådrag ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts