Thomas Madsen Posted January 16, 2007 Posted January 16, 2007 Her er utstyrslista på bilen min... Plant 61 Model E320T4 Engine 112941 30 393250 Transmission 722664 11 331783 Tyres Primary MICHELIN Lights HELLA Wiper BOSCH Cab 00000 Delivery date 08.02.99 Dealer Frankfurt branch (217) Interior leather gray / slate gray / alpaca gray / orion gray (208) Paint 366 azurite blue metallic (с 01.01.1994) Options 059 aej.98/2 (с 19.07.1996) 220 parking aid (с 01.10.1993) 242 right front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to series w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983) 249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990) 275 front seat positioned lower memory package (driver's seat, steering column, mirror) (с 01.10.1993) 345 rains sensor for windshield wipers (с 01.10.1993) 351 auto-pilot-system (APS) (с 01.03.1994) radio-navigations-system 414 electric tilting/sliding roof in glass version (с 01.10.1988) 423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994) 472 electronic stability program (esp) (с 01.10.1993) dynamic handling control system 480 self-levelling suspension (с 01.03.1965) 543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978) 551 anti-theft/anti-break-in warning system with anti-towing system (с 01.04.1998) 581 automatic climate control (с 01.01.1977) 600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971) 611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978) 612 lamp unit: gas discharge lamp (ael) xenon headlight (с 01.10.1993) 659 light alloy wheels -5-holes (avantgarde design) (с 01.10.1994) 673 high-capacity battery (с 01.01.1964) 691 blue heat-insulating glass all round, rear window, single pane safety glass (с 01.02.1995) 809 Change of year of model, last figure shows new model year 810 loudspeaker, sound package sound package (bose) (с 01.12.1986) 873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984) 925 emission control eu3-regulations (с 01.08.1997) 954 equipment package for avantgarde vehicles (с 01.06.1993) rotating emergeny flasher, front (red light) 988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993)
Thomas Madsen Posted January 20, 2007 Author Posted January 20, 2007 Har bare fått tatt par interiørbilder så langt, var for mye snø til noe annet... Rattet Passasjersiden... Og sist, 1stk bakover hvor man ser barna har tatt kvelden... Flere bilder kommer....
Thomas Madsen Posted January 21, 2007 Author Posted January 21, 2007 Flere bilder Vinterføre..... prøvde meg på en "4MATIC" reklame Og desverre snødde det hele tiden, så bildene fikk med litt snø.. Og bak hvor barna sitter ser det slik ut... Flere bilder kommet..... Bare vente til dette snadderværet gir seg...
Thomas Madsen Posted January 22, 2007 Author Posted January 22, 2007 Barna, dvs. en på et par år og en pc? Barna er ei jentepå 21/2år og en gutt på 1/2år.. Pc'n, det var jo ikke kjørecomputer, men jeg har ettermontert
Thomas Madsen Posted January 29, 2007 Author Posted January 29, 2007 Enda ett bilde... parkeringsplassen
Thomas Madsen Posted April 6, 2007 Author Posted April 6, 2007 Da har jeg tatt noe flere bilder Har desverre ikke hatt ork til å ta mer enn en felg, måtte skifte på damas bil også nemlig... Det ser da ihvertfall pent ut på litt avstand... Ser ganske bra ut tett innpå også, men desverre skuler det seg noen "vabler" på innsiden... noen som har tips om hvordan jeg blir kvitt dette ?? Hele innsiden av felgen var dekket av asfalt og tjære.... takket være autogly cleanwheel og tar remover så ble det da bra til slutt... Orginal caliper med rust ser ikke så kult ut..... men håper på å få gjort noe her Lakken ser heller ikke så ille ut, vakset den for 3 dager siden, og har ikke kjørt siden... Sier noe om hvor mye drit som flyr i lufta nå om dagen... Desverre ser det ikke like bra ut på nært hold... men greit nok.... Og SAVA dekkene mine er "Made In Germany" Skal få tatt flere bilder, må bare få ferdig alle 4 felger, samt shinet opp en gang først....
Thomas Madsen Posted July 1, 2007 Author Posted July 1, 2007 Nå er bilen levert inn til Rustbehandling... Følgende skal gjøres... Venstre forskjerm -> rust fjernes -> lakeres Venstre framdør -> rust fjernes -> lakeres Venstre bakdør -> rust fjernes -> lakeres Venstre bakskjerm -> rust fjernes -> lakeres bakluka -> rust fjernes -> lakeres Høyre bakskjerm -> rust fjernes -> lakeres Høyre bakdør -> rust fjernes -> lakeres Høyre framdør -> rust fjernes -> lakeres Høyre forskjerm -> rust fjernes -> lakeres Panser -> rust fjernes -> lakeres lyktedeksler -> rust fjernes -> lakeres Dette koster meg 5000 kr, resten dekkes av garanti. Videre blir det noen nye dørlister, da de som satt på var litt morkne, og de nå blir limt på døren... Når jeg får igjen bilen skal taket rubbes og poleres, sammen med resten av bilen Så nå har jeg vel (om ca 14dager) nesten helt nylakert bil
Thomas Madsen Posted July 20, 2007 Author Posted July 20, 2007 Idag kom endelig telefonen jeg har ventet på i snart 3 uker... Bilen er klar... Rust tatt alle dører, travers, panser, lykteplatne, bakluka, full lakering av alt dette, samt travers og tectylbehandling.. Samtidig bytte av gummilister i forbindelse med att de nå blir limt på.... EU kontroll.... ringte for å få sluttsummen og kan ikke si jeg gledet meg.... Men joda... 400kr skulle dem ha
Thomas Madsen Posted March 9, 2008 Author Posted March 9, 2008 4maticen står til forventningene? Men er det slutt på filmrullen din? Ingen flere bilder?... 4Matic'n står absolut til forventningene... Har ett par bilder til som skal ut, men hadde disk kræsj på serveren min så alle bilder fra desember fram til nå er borte. Rakk å ta noen nedsnødde bilder her.... Blir snart shining av den, og en howto å bytte vindusheis på bakdøra... Samma heisen som gikk på 202'n min som nå har gått på denne...
Thomas Madsen Posted April 18, 2008 Author Posted April 18, 2008 Kom litt snø i vinter Og jeg er ikke den som flyr ut bare for å fjerne snøen... Dem lurte fælt gutta som måkte hvordan jeg hadde planer om å få ut bilen min med halvmeter snø rundt om, meeeen med 4matic så går det meste.... Bilen har vært en DRØM i hele vinter, eneste var varmesete som røk midtvinters som nå helt plutselig har begynt å virke igjen, så får vel feilsøke etter litt dårlig kontakter ett eller annet sted.... Nå skal bilen inn i garagen for "vårshine" så fort dama's (Snart kona's) golf har fått nye bremser...
Thomas Madsen Posted May 11, 2008 Author Posted May 11, 2008 Da har jeg endelig kommet igang Bilen er vasket fra topp til tå, mangler innvendig, motor og felger....... Gikk også over hele bilen med clay og woooow det ble forskjell... trodde vel ikke jeg skulle SE forskjellen men joda... Så nå er det snart på med maskin og få den polert og vokset.. Videre har jeg nå montert inn diodelys i parklysa som resulterte i feil på lyssystem.. Noen som har noen gode tips her ??? samt begge "holderne" til pærene var ødelagte, noen som vet om det er enkel skuring å bytte dette ?? Skal få lagt inn noen bilder snart av bilen... Grunnet SPORING som ikke sporet slik vanlig sporing er, men den høgg til siden med mine SAVA 235/45/17 så fant jeg ut att jeg måtte gjøre noe med dette.... Lette lenge og vel etter en billig løsning da mitt bidrag til politiets julebord avlsluttet mitt ønske om nye felger i år Fant en side på nettet etter tips fra FrodeS som hadde billige dekk, og fant Hankook K105 dekk der i 235/45/17 dimm til ca 4500kr inkl frakt, men uten omlegging... Dette var vel det billigste jeg kunne finne... Fikk også beskjed om att jeg måtte gå ned til 225 eller 215 for å være sikker på att sporingen skulle bli borte. Så var jeg innom en kunde via jobben som hadde shoppa seg CLS og hadde nå kjøpt samme felger som sitter på Ferrari, dette gikk rett på og da viste det seg att han hadde noen nesten splitter nye Continental Contisport dekk til overs... i dimm 245/45/17 og de kunne jeg få mot 1 times jobbing... Fikk dekkene overlevert Mandag midt på dagen, heiv dem inn baki og sjekket nærmeste dekkforhandler/verksted med mer om hva de skulle ha for å legge over mens felgene sto på bilen, billigste jeg fant var ca 1000 kr, og 14 dager ventetid.. På vei innover mot Oslo og det avtalte møte hos Norsk Prol med MBE lokallag Oslo tenkte jeg att Dekk1 på Rud (bærum) må jo kunne ta dette litt raskere enn 14 dager... og joda... Bare kom innom var svaret jeg fikk, og pris ville bli rundt 750kr... Jeg var der litt over kl 17, 1 foran meg i kø, så når klokka var ca 18.00 sto bilen ferdig med nye dekk... og sluttsummen på hele greia ble 500,- Utrolig god Service hos Dekk1 på Rud, kan absolutt anbefale dem til alle sammen, godt utvalg felger og dekk har dem også... OG de kan ta felger opp til 30"........ Norsk Prol turen hjalp meg bli kvitt noen småting i lakken som var kommet mens bilen har stått utenfor på felles parkeringsplass.. :--) Fredag hadde jeg time hos Bertram bil for 4hjulskontroll og det var noen småting der også, littegrann slark i venstre nedre bærekule, samt noe i noen stag i bakaksling, men ikke noe stort problem... Vinkler, toe inn og ut camber osv ble stilt... spissing satt så tett som mulig, men fortsatt innenfor "grønt" på utstyret.... Dette kom på kr 1000,- også her var service'n utrolig god. Stefan litt usikker på om det var Stefan forklarte og svarte på alt jeg lurte på rundt dette med slark, slitasjen, priser osv osv osv osv... Kommer sikkert til å være kunde der igjen også.... Neste skritt nå blir å polere bilen, deretter voksing... Nå er ihvertfall bilen vasket skikkelig, skal 1 liten tur ut Mandag 12 mai, deretter blir den stående i Garage til Gol turen tenker jeg... kanskje en liten Oslo tur på en klubbkveld, men ruten til Gol ser endelig ut til å være klar.... Gleder meg til Gol i år igjen.... edit: Navn rettet opp
Thomas Madsen Posted May 11, 2008 Author Posted May 11, 2008 Ser da ut til att siden er blank og fin, dette før polering og voksing. Kun gått over med Clay her... Panser ser også meget pent ut, men har alt fått noen småhakk og en liten ripe etter noen som har gjort noe F på panseret mitt, så nesten ut som noen hadde "sklidd" over ..... Litt produktplasering..... Ser også ut som 245 fyller godt opp Skal få tatt noen bilder under polering .....
Thomas Madsen Posted March 22, 2009 Author Posted March 22, 2009 Da har vi vært ute og nappen ut instrumentpanelet. Trodde ærlig talt jeg ville få hele shit'n i fanget med ratt og alt annet før det sakte løsnet på ene siden. Jeg dro og dro og tok i enda litt mer.. Nå er det ute og jeg har fått ut og funnet pæra som var gått i stykker. Så i morgen blir det tur il BoS for å få tak i en ny Skal også se om jeg ikke kan ta lysene i dysekontrollen samtidig.. Og trolig se om det ikke blir en DIY ut av dette.
Roger H. Posted March 22, 2009 Posted March 22, 2009 BOSteen bruker å skifte alle pærene når instr.panelet er ute.. Det ryker som regel noen på inn og ut prossesen...
Thomas Madsen Posted March 22, 2009 Author Posted March 22, 2009 BOSteen bruker å skifte alle pærene når instr.panelet er ute.. Det ryker som regel noen på inn og ut prossesen... ok, vel er kun 1 som er gått hos meg Men pærene på disse reguleringshjulene for luft (opp/ned/rettfram) er gått alle sammen. Nå tenkte jeg att det skulle bli en DIY ut av det men det var ett sant helv..te å bytte så jeg glemte hele greia Det sitter en pære ved lysbrytern for hovedlysa som gir lys til denne via ett sånt plastrør. Ifølge BoS skulle det være fort gjort, men jeg måtte jo skru ut lista hvor parktronic'n sitter, deretter ut med fotbrekkfrigjøreren, ut med åpner til panser, ned med hele dekslet osv osv osv for å bytte ei knøttliten pære.. Men nå, etter godt over 1 time er 1 pære bytta... 2 igjen
Thomas Madsen Posted March 29, 2009 Author Posted March 29, 2009 Da er resten av pærene som hadde gått byttet. Dette ble det kjempeprosjektet så jeg skjønner veeeldig godt hvorfor de ikke er byttet tidligere Det ble ihvertfall en DIY for midtkonsollet og pasasjersiden, men ikke noe for førersiden desverre Skal ta ett par bilder av førersiden og noe knot der for litt mer hjelp...
Thomas Madsen Posted March 29, 2009 Author Posted March 29, 2009 Da har jeg gjort litt, her ett par bilder fra jobben... Det kommer flere, lagde en DIY ut av dette
Thomas Madsen Posted May 24, 2009 Author Posted May 24, 2009 Da er klargjøring for Gol godt i gang.. Har vasket hele bilen.. Det ble gjort på følgende måte 1 Vask først 2 bilen tørket så hadde jeg på motorvask for å få vekk asfalt med mer... 3 Tørket hele bilen med noe riktige greier.. 4 clay (hele bilen og jaggu var det mye dritt i år også) Så prøvde jeg meg med Solo produktene og en 86 fra Meguiars på gul pute, men dette ble for mykt/fint så nå er det på'n igjen med gul ull Det som nå er ferdig er fremskjermer, panser, høyre dører og halve taket... Skal se om jeg kan få ut noen bilder underveis, men lyset i garagen er litt dårlig så jeg vet ikke engang hvordan resultatet blir
Thomas Madsen Posted August 1, 2009 Author Posted August 1, 2009 Da har jeg vært ute på en litt lengre kjøretur. Turen gikk som følger Jessheim -> Svinesund -> Malmø -> København-> Slagelse hvor vi overnattet.. Slagelse -> Odense-> Billund hvor vi var i flere netter og kjøre litt rundt.. Billund-> Horsens-> Århus -> Aalbord -> Hirtshals .. Superspeed 1 til Krsand hvor vi overnattet 2 netter... I Kr.Sand kjørte vi opp og ned til Dyreparken par ganger.. Så bl.a Kabelsatan show kl 23 med 2 barn... Så fra Kr.Sand til Sandefjord og Vøra Camping hvor vi overnattet Siste etappe fra Vøra Camping og hjem til Jessheim.. I Norge holdt vi rundt 100km/t, i Sverige rundt 110km/t mens i Danmark... 140-150km/t litt etter hva fartsgrensen var på motorveien.. Vi tilbakela 214mil og hadde ett bensinforbruk på 1.1 l/m noe jeg er fornøyd med Dette med bilen full av personer og bagasje... Er STOOORFORNØYD med bilen etter en langtur, men har likevel begynt å se meg om etter en S320/350 2004 mod
Thomas Madsen Posted October 20, 2011 Author Posted October 20, 2011 Da har det skjedd noe Har fått bilen ned på bakken, nå er den vel fort 5-6 cm lavere enn orginalt Idag fikk jeg endelig på Brabus fjærer foran og bak, kanskje like greit siden alle 4 var knekt .... Bilder kommer vel snart...
Thomas Madsen Posted October 27, 2011 Author Posted October 27, 2011 Idag kom TÜV papirene på senkesettet
Thomas Madsen Posted June 4, 2012 Author Posted June 4, 2012 Endelig en liten oppdatering Sommerdekka kom på og det var antydning til spor...... Så da ble det til å handle litt... Nye felger Nye dekk er på vei fra Vestlandes dekkbaron
Thomas Madsen Posted June 4, 2012 Author Posted June 4, 2012 Gratulerer, har du fått kamera? Hehehe, kommer en oppdatering så fort sommerdekk er på, da hvordan den er med senkesett Geir Willy nekta på att jeg hadde senket min Nå har jeg orginale puter så den sitter fortsatt litt høyt foran, men bak er den bli "akseptabel" Må stille litt mer på nivåregulering så blir det skikkelig bra...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now