Jump to content

Khan1's 1988 Mercedes 190E

Khan1

Recommended Posts

Da har jeg kjøpt en 1988 Mercedes 190E, som blir veteran om knapt ett år. Ble kjøpt egentlig bare for moro skyld og for å spare S-klassene fra saltsørpa på vinteren.

Forholdsvis hel og fin, men noe rust rundt om på karroseriet. Gulv og kanaler er helt rustfrie. Den har rullet 280000km, men motor, girkasse og drivverk er tight og fint uten ulyder. Motorfestene var de eneste som måtte byttes og det er gjort. Har tenkt å ta full service med oljeskift, plugger, fordelerlokk, rotor og luftfilter. Ellers er bakfangeren litt løs og stjerne litt deformert uten at jeg helt forstår hvordan det har skjedd :?

Interiøret er helt og fint uten slitasje noe sted, ikke en gang førersete! Den har toveis takluke, el.sidespeil, sentrallås, automat, servo og ABS. For øvrig er det satt inn sportline fjærer.

Sommerhjul manglet, men nye piggfrie dekk på 15" Gullideckel felger.

Blir nok et lavbudsjettsprosjekt, men kommer nok en del oppdateringer.

Her er bilder fra dagen jeg hentet bilen.

11ilbo2.jpg

20a8oea.jpg

2s76l50.jpg

Den har sikkert hatt setetrekk tidligere i og med at setene er helt uten slitasje.

Synes sportline fjærer blir ganske så bra, ikke for lavt og ikke for høyt. Blir stivere og sitter bedre i svingene. Så slipper man å få det godkjent i vognkortet :D Her er et par bilder i forhold til høyde:

rk92fb.jpg

21kdvo4.jpg