Jump to content

Periodevis tregstarta og bensinlukt 190E

HåvardR

Recommended Posts

Hei!

Eg har akkurat kjøpt meg ein 93 mod 190E 2liter som eg opplever noen utfordringer med.

Første er at bilen kan være litt treig å starte, må kjinne 10-15 sekunder før den starter og då starter den veldig "dårlig". Det er såvidt den harkler seg igang og du ser turtelleren kaver seg oppover fra rundt 500rpm, mens andre ganger starter den tvert heilt uproblematisk. Tenkte kanskje dette hadde med kulda no å gjere, men det er det nok ikkje. Kan oppleve at bilen fyrer tvert igang på kaldstart i minus, men når eg sløkker bilen og starter igjen 5 min seinare er den treig, eller omvendt.

Bilen sto inne i oppvarma lokale i 2 dager no og då var den treig å starte, men etter litt kjøring og 10 min parkering så starta den rett opp igjen (-8 grader ute)

Skifta plugger før helga så det skal være i orden. Dei gamle pluggane såg fine ut og jamnt like på alle sylindrane (tørre, lysebrune). Nokon som har tips om kva dette kan være? Pluggkablene er fra biltema, mistenker at fordelerlokk og rotor sikkert kjem derfra og, men har ikkje sjekka dei (men ser ikkje gammalt ut, burde kanskje skiftes til bosch?)

Problem nr 2 er at når bilen har blitt kjørt litt begynner det å lukte litt bensin på førersida. Har sett på bensinfilteret og der blei det oppdaga lekasje rundt banjobolten til filteret. Kobberskiva vart skifta, filter og deksel vaska for bensinsøl, testa og konstantert tett. Dette blei ettersjekka 2 dager seinare, framleis tørt.

Er det noko kjent plass desse bilene enten leker eller er bensindunst? Lukter og fra bagasjerommet. Men om det er tilfeldig (siden lukta er venste bak i utgangspunktet) er ukjent.

Håper på gode tips!

Om nokon har ting liggende til 190 må du skrike ut! Er på jakt etter oppbevaringsrommet over radioen, "posen" rundt girstanga (manuel) og teppe som skal være ned fra dørterskel passasjerside i burgunderrødt.