Erlend Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 Javel på an igjen, fy F... for en dritt kjerre dissa 210 ene er det er jo noe på min hele tiden. Vel vel måtte bare blåse ut litt men i går var jeg ute å kjørte litt på glatt føre og etter et par utslag på esp så kuttet den ut og jeg kom neste ikke opp en ganske bratt og glatt bakke jeg har får jeg kommer meg heim. Kan dette skyldes at det er utslitte stag i opphenget?? Eller er et helsike å finne utav.? Har lyst før men har vært borte en stund. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H-P Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 Ikke noe problem å finne ut av det, men det burde vel taes en diagnose for å se hvor problemet ligger, kan være så mangt, og det sitter en ABS sensor på hvert hjul, med tilhørende ledninger. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 Tre ting: 1.Dersom spenningen er lav på en 210, slår dette varselet ut. Sjekk spenning. 2. Ofte på slike feil, er det bremselyskontakten på pedalen som må byttes. 3. Sensorer og kabler på hjula Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunderdahl Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 Fikk samme melding på min 210 på torsdag, det var ABS ringen på høyere bakhjul som hadde rustet opp og denne forsvant på motorveien da jeg passerte 110 kmt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Posted January 15, 2017 Author Share Posted January 15, 2017 Akkurat ja her var det visst mye som kunne være feil ja. Jeg fikk meldingen i 20 km/t over noen fartshumper. Heldigvis er der ikke hovedbilen dette. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jsaavedra Posted January 19, 2017 Share Posted January 19, 2017 Det skjedde det samme med min W211 varsel lysene kom på og jeg mistet ESP, men etterhvert mistet jeg funksjonen av girkassen også. Da var det ABS ringene bak som var helt slitet bort. Da er det viktig at man også tar bort metall ringen som mest sannsynlig er rustet helt fast (Vanskelig å se på at det er noe igjen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Posted January 19, 2017 Author Share Posted January 19, 2017 Det skjedde det samme med min W211 varsel lysene kom på og jeg mistet ESP, men etterhvert mistet jeg funksjonen av girkassen også. Da var det ABS ringene bak som var helt slitet bort. Da er det viktig at man også tar bort metall ringen som mest sannsynlig er rustet helt fast (Vanskelig å se på at det er noe igjen). Akkurat ja, men nå etter noen dager så har ikke lyset kommet på igjen og den fungerer sånn noenlunde for øyeblikket. Jeg har noen tanker om at kanskje det er at det er noe som er slarkete og løst bak der som muligens gjør det slik at lyset kommer på...eller kan det være at jeg er helt på viddene? Har mistanke om at jeg kanskje må bytte de dyre demperene bak. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jsaavedra Posted January 19, 2017 Share Posted January 19, 2017 Det kan hende, men det samme skjedde meg at lysene (funksjonene) kom på og av helt til i en rundkjøring ville ikke bilen kjøre lenge. Klarte å trylle bilen til side og fikk kjøre en system analyse på stedet og kom fram at det var ABS høyre bak som var feil. Fikk Slettet feil meldingen og kjørte på nytt men girkassen skiftet ikke gir. ABS ringen koster NOK 200,- men kan ta tid å komme frem til den siden det er veldig mye som skal demonteres. Lykke til med søking av feilen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 På mor sin bil var den den styreenheten som sitter foran bremsekraftforsterkeren Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts