Jump to content

ABS esp og bas lys s210

Erlend

Recommended Posts

Javel på an igjen, fy F... for en dritt kjerre dissa 210 ene er det er jo noe på min hele tiden.

Vel vel måtte bare blåse ut litt men i går var jeg ute å kjørte litt på glatt føre og etter et par utslag på esp så kuttet den ut og jeg kom neste ikke opp en ganske bratt og glatt bakke jeg har får jeg kommer meg heim. Kan dette skyldes at det er utslitte stag i opphenget?? Eller er et helsike å finne utav.? Har lyst før men har vært borte en stund.

Sent from my iPhone using Tapatalk

IMG_1904.thumb.JPG.84c36c40f252539e692c2d430fb9cf50.JPG

IMG_1903.thumb.JPG.20a748c8abf7e6359f431a61696bdd43.JPG

Ikke noe problem å finne ut av det, men det burde vel taes en diagnose for å se hvor problemet ligger, kan være så mangt, og det sitter en ABS sensor på hvert hjul, med tilhørende ledninger.

Det skjedde det samme med min W211 varsel lysene kom på og jeg mistet ESP, men etterhvert mistet jeg funksjonen av girkassen også. Da var det ABS ringene bak som var helt slitet bort. Da er det viktig at man også tar bort metall ringen som mest sannsynlig er rustet helt fast (Vanskelig å se på at det er noe igjen).

Bytting_av_ABS_ring.thumb.JPG.5b977fe5e0418a6c22bb6c2887778d5c.JPG

Det skjedde det samme med min W211 varsel lysene kom på og jeg mistet ESP, men etterhvert mistet jeg funksjonen av girkassen også. Da var det ABS ringene bak som var helt slitet bort. Da er det viktig at man også tar bort metall ringen som mest sannsynlig er rustet helt fast (Vanskelig å se på at det er noe igjen).

Akkurat ja, men nå etter noen dager så har ikke lyset kommet på igjen og den fungerer sånn noenlunde for øyeblikket.

Jeg har noen tanker om at kanskje det er at det er noe som er slarkete og løst bak der som muligens gjør det slik at lyset kommer på...eller kan det være at jeg er helt på viddene?

Har mistanke om at jeg kanskje må bytte de dyre demperene bak.

Det kan hende, men det samme skjedde meg at lysene (funksjonene) kom på og av helt til i en rundkjøring ville ikke bilen kjøre lenge. Klarte å trylle bilen til side og fikk kjøre en system analyse på stedet og kom fram at det var ABS høyre bak som var feil. Fikk Slettet feil meldingen og kjørte på nytt men girkassen skiftet ikke gir.

ABS ringen koster NOK 200,- men kan ta tid å komme frem til den siden det er veldig mye som skal demonteres.

Lykke til med søking av feilen..