Andershoi Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Hei! Sikringen på overspenningsvernet ryker. Plot twist: Den ryker selv om tenninga er av og nøkkel ute. Så snart jeg setter inn releet så går sikringa. Altså, en kortslutning noe sted. Har prøvd å koble ut bensinpumpa men den ryker fortsatt så er ikke der. Bilen går dårlig på tomgang ved kaldstart. Når den er kald faller den ned mot 5-600rpm, og skrur man på varmetråder eller noe sånt så stopper den. Kan det ha noe med saken å gjøre? Kan NOE bil, men dette er første Merca mi. Befinner meg for øyeblikket på skitur i Sverige, og om den ikke starter i morra er jeg i deep shit.. Jeg har prøvd sikring på sikring og endelig fått liv i den, så nå står den i garasje så da starter den forhåpentligvis i morra, men problemet er ikke løst så jeg har ingen garanti. Som sagt, har eliminert bensinpumpa. All hjelp mottas med stor takk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Bensinpumpe styres ikke av denne om jeg husker rett. Tomgangsregulator, innsprøytning, abs og asd styres ihvertfall. Det kan være feil i selve rele da de er en gjenganger. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andershoi Posted January 15, 2017 Author Share Posted January 15, 2017 Update: Omsider gikk det å sette inn en sikring uten at den røyk, kom meg hjem. Men feilen er ikke løst da så neste gang det blir like kaldt blir det sikkert samme regla.. Mye mulig at releet er dårlig, men det må vel nødvendigvis være en kortslutning noe annet sted siden den ryker selv med tenninga av? Det skjer kun i minusgrader når den er gjennomkald, starter helt fint når den er varm. OVP sikringen har heller ikke gått i dag med mye bruk, får se ved kaldstarten i morra.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts