Jump to content

Glassbehandling eller foliering?

CLK-Andreas

Recommended Posts

Hei på dere!

Jeg har en W208 CLK 320 fra 2001. Jeg vil anta at de fleste her vet at bilene til Mercedes fra de åra der er kjent for den jævlige rusta! Hadde min til hellakkering i Polen i fjor, og smått har rusta begynt å komme fram igjen. Dette er i hjulbuene. Jeg elsker bilen, men metallet er no dritt for å si det mildt. Så mitt spørsmål er om glassbehandling eller foliering vil være den beste beskyttelsen mot rust etter en hellakkering? Eller er det slik at rust på disse bila er en sykdom man rett og slett ikke kan få fikset? Setter stor pris på svar.

Jeg hadde slipt ned eller sandblåst kanten der set er rust. Så hadde jeg hatt på epoxygrunning å sprøytet på 3m sin gummimasse o.l. utenpå. Til nød den gode gamle body skydds. Så evt lakket i bilens farge utenpå.

Da er du forhindret at steinspruten sliter av lakk så det ruster igjen.

Men antagelig er det i gang så å stoppe det er kansje for sent. Kan være temmelig tynnt der nå, å det kan være noe på gang på baksiden.

Om det har begynt å ruste igjen vil det uansett hva du gjør være umulig å stoppe det, bare å sinke utviklingen. Dessverre et faktum. Det vil alltid være rust under fuger, i falser og lignende på slike steder som utvikler seg igjen.