Jump to content

W212 lekkasje i luftfjæring, E-cdi220

Drengen

Recommended Posts

Har en 2010 mod E-220cdi, st.v. som siger ned bak. Ser ut som det skjer på begge sider. Betyr dette at jeg har lekkasje på begge luftfjæringene? Kontaktet Mercedes og fikk beskjed om at det kostet vel kr 10.000 å skifte demper per side.

Har noen erfaring med dette? Er dette noe man kan gjøre selv? Finnes det andre verksteder, bor i nærheten av Oslo, som gjør dette billigere? Er det en god lurt å bestille dette i Sverige eller Tyskland?

Er helt ny på denne siden og er mottagelig for alle gode tips og råd.

Takk for svar. Jeg må innrømme at jeg ikke vet hva fjæring og demping på denne bilen er sammensatt. Må nok sette meg nærmere inn i det før jeg finner ut av hva som må gjøres. På mercedesverkstedet sa de at jeg måtte bytte dempere. Det er alt jeg vet.

Bruk leakfinder eller såpevann, spray godt på alle slanger/innfestninger til slanger og der det ellers går luft igjennom. start bilen, med hjulene på bakken om du hadde den på løftebukk el.l. for å spraye på, la den gå i noen få min og se etter lekasje(skum). Gjerne se mens bilen går med hjulene i bakken/med løft på hjulene. Dette utelukker lekasje i slanger og hva enn annet du kan finne å spraye over. billigste og enkleste jeg kan komme på. Tviler sterkt på at begge belgene har fått lekkasje samtidig.

• 2 months later...

Mercedes støtdempere

Har hatt bilen på service hos Mercedes. Der hevdes det at begge demperene bak må byttes. Mercedes skal ha mer enn 20.000 for å gjøre jobben. Ser på nettet at jeg kan kjøpe nye dempere for ca kr 2000 per stk. Mercedes sier at det er dårlig ide å bytte selv forde demperene må justeres korrekt etter montering for ikke å bli ødelagt igjen med en gang.

Noen som har erfaring med dette?

Kan jeg spare penger påå gjøre jobben i Sverige eller Tyskland?

Noen som vet om et godt verksted på Østlandet som kan gjøre jobben til en fornuftig pris?