Meizlern Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Hei, har en 1995 s124 med om603 turbo motor som har startvansker med en gang gradestokken går under 0 grader. Ved varmegrader er bilen feilfri, starter å går. Når det er minusgrader vrir jeg om tenninga, gløder den og starter. Bilen starter kjapt og normalt, men dør ut brått etter 3-5 sekunder. Stopparmen på pumpa er da i øvre posisjon. Søker nå etter hjelp da jeg begynner å bli fri for ideer. Skiftet: o-ringer og kopperringer under åpningsventilen på pumpa, byttet glødeplugger (bosch), finfilter(btema), annet grovfilter, renset tank og sil i tank, dyser er kliss nye for ca 5 år siden. Har koblet forbi dieseltermostaten/tilbakeslagsventilen uten lykke. Har også kjørt fra grovfilter og rett inn på fødepumpa og fra fødepumpa og rett inn på dieselpumpa(forbi finfilter). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marevan Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Fødepumpen I orden? Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meizlern Posted January 9, 2017 Author Share Posted January 9, 2017 Fødepumpen I orden? Sent from my SM-G920F using Tapatalk Fødepumpen ble testet ifjord, og funket da bra. Burde kanskje tatt en ny test. Har hatt dette problemet siden jeg kjøpte den for ca et og et halvt år siden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marevan Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Stopper denne med vakum? Kan det være noe lekkasje eller feil der som gjør seg gjeldende i lav temperatur? Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts