Ben Posted January 7, 2017 Posted January 7, 2017 Hei. Abs slår inn rett før stopp og i sakte fart. Har skiftet Abs-føler bak og bremselyskontakten. Skiftet Abs-kompressoren. Ingen Abs-lampe lyser i instrumentet. Siste som jeg vil gjøre da, er å skifte begge Abs-følere foran. Er det noen som har en ide hva som er problemet? Mvh😊 Quote
Andybenzen Posted January 7, 2017 Posted January 7, 2017 Kan være rust/skit på ringen der sensor skal lese av. Rengjør der. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Ben Posted January 7, 2017 Author Posted January 7, 2017 Ok. Det glemte jeg å informere om at det har jeg gjort. Også ohmet motstanden i begge følere foran og de hadde samme verdi (som jeg ikke husker). Quote
Andybenzen Posted January 7, 2017 Posted January 7, 2017 Det høres snodig ut. Er ingen brudd på noen av ringene heller? Meget lite som skal til. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Ben Posted January 7, 2017 Author Posted January 7, 2017 Ikke veit jeg. Nei ingen brudd. Om det kan vere så uheldigt at ringen bak i klokka er noe med? Hadde en diagnosetest avslørt noe? Quote
tommern57 Posted January 7, 2017 Posted January 7, 2017 Fikk et lite innfall her. Kan det være en ide og ta ut sensor på klokka og tørke den ren ifm et oljeskift på klokka? Kan det være en kombo av møkete olje og spon på sensor? Quote
Ben Posted January 7, 2017 Author Posted January 7, 2017 Den bakre sensoren er ny og ingen merkbar forskjell etter det skiftet 😬 Quote
Khan1 Posted January 9, 2017 Posted January 9, 2017 Har opplevd dette to ganger på S-klasser som jeg har hatt. Begge gangene var det hjullagerne foran som måtte etterstrammes. Har hjullageret ørlite slark blir abs-sensoren veldig følsom. Går fort å etterstramme så prøv det Quote
Ben Posted January 11, 2017 Author Posted January 11, 2017 Er en -94 s124 type bil. Ok stramme litt, ja. Får se på det. Men har nå bestilt nye fra Mbspesialisten.... Hadde nettopp fått inn den siste på lager. Quote
FrodeS Posted January 12, 2017 Posted January 12, 2017 Kom gjerne med en tilbakemelding på om problemet blir borte. Quote
Ben Posted January 12, 2017 Author Posted January 12, 2017 Det skal jeg. Blir ca om en mnd.... Forsendelse og reisejobb... Quote
Recommended Posts