Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Abs slår inn rett før stopp og i sakte fart. Har skiftet Abs-føler bak og bremselyskontakten. Skiftet Abs-kompressoren. Ingen Abs-lampe lyser i instrumentet. Siste som jeg vil gjøre da, er å skifte begge Abs-følere foran.

Er det noen som har en ide hva som er problemet?

Mvh😊

Posted

Ok. Det glemte jeg å informere om at det har jeg gjort. Også ohmet motstanden i begge følere foran og de hadde samme verdi (som jeg ikke husker).

Posted

Ikke veit jeg. Nei ingen brudd. Om det kan vere så uheldigt at ringen bak i klokka er noe med?

Hadde en diagnosetest avslørt noe?

Posted

Fikk et lite innfall her. Kan det være en ide og ta ut sensor på klokka og tørke den ren ifm et oljeskift på klokka? Kan det være en kombo av møkete olje og spon på sensor?

Posted

Har opplevd dette to ganger på S-klasser som jeg har hatt. Begge gangene var det hjullagerne foran som måtte etterstrammes. Har hjullageret ørlite slark blir abs-sensoren veldig følsom. Går fort å etterstramme så prøv det :)

Posted

Er en -94 s124 type bil.

Ok stramme litt, ja. Får se på det. Men har nå bestilt nye fra Mbspesialisten.... Hadde nettopp fått inn den siste på lager.